کد خبر: 31279
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 آبان 1396 - 17:25

داخلی

»

اخبار کتاب

امضای تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه ملی آذربایجان و کتابخانه مرکزی تبریز

منبع : لیزنا
معاون کتابخانه ملی آذربایجان در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از امضای تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه ملی آذربایجان و کتابخانه مرکزی تبریز خبر داد.
امضای تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه ملی آذربایجان و کتابخانه مرکزی تبریز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ملک حاجی اوا گفت: پس از پایان نمایشگاه کتاب تبریز،‌ قرار است کتاب‌هایی  که با خودمان آورده‌ایم را طی مراسمی به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا کنیم و امیدوارم در این آیین تفاهمنامه‌ای بین کتابخانه ملی آذربایجان و کتابخانه مرکزی تبریز امضا شود و بر اساس آن بتوانیم مبادله کتاب، تجربیات و کادر داشته باشیم و از طرفی هم  برای شناخت و معرفی فرهنگ مشترک دو کشور نمایشگاه‌های مشترک برگزار کنیم.

حاجی اوا با بیان این که  توجه مخاطبان تبریزی به کتاب‌های ما باعث خرسندی است، افزود: بازدیدکنندگان نمایشگاه در مورد ادبیات، فرهنگ، شاعران و نویسندگان کشور آذربایجان اطلاعات خوبی دارند و حتی گاهی از آثار این شاعران و نویسندگان را از حفظ برایمان می‌خوانند.

وی ادامه داد: ما مردمی هستیم که اشتراکات تاریخی و فرهنگی زیادی داریم و این موضوع در نمایشگاه کتاب به خوبی متجلی شده است.

معاون کتابخانه ملی آذربایجان ضمن اشاره به این که با بیش از ١٥٠ عنوان کتاب در حوزه تاریخ، تمدن،آشپزی و غیره آذربایجان در پانزدهیمن نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور یافتند خاطرنشان کرد:‌ در طول نمایشگاه ناشران ما با ناشران تبریزی در مورد انتشار ترجمه‌های کتاب‌هایشان در دو کشور گفت و گو کردند و امیدواریم در آینده شاهد فعالیت‌های مشترک دو طرف باشیم.

یادآور می‌شود، ٣٣ هزار عنوان کتاب خارجی با حضور ١٤٢ ناشر و نمایندگی از کشورهای مختلف در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز عرضه شده است

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: