کد خبر: 33629
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 اسفند 1396 - 09:01

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری همایش «ادبیات انقلاب اسلامی ایران» در ارزروم

منبع : لیزنا
به همت وابستگی فرهنگی کشورمان، همایش «ادبیات انقلاب اسلامی ایران» با حضور اساتید زبان و ادبیات فارسی در ارزروم تركیه برگزار شد.
برگزاری همایش «ادبیات انقلاب اسلامی ایران» در ارزروم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت وابستگی فرهنگی کشورمان در ارزروم و با مشارکت گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارزروم و دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز، همایش «ادبیات انقلاب اسلامی ایران» با حضور سه تن از اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز، سرکنسول ایران در ارزروم و جمعی از دانشجویان در سالن مرکزی دانشگاه ارزروم برگزار شد.

در این نشست، نعمت ییلدریم، رییس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارزروم نکاتی در باره ادبیات انقلاب اسلامی ایران بیان کرد و چندین غزل از شُعرای مشهور انقلاب اسلامی خواند.

مهدی‌پور، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز مقاله خود را با عنوان «ره رو عشق، جرعه‌ای از عرفان امام خمینی (ره)» ارائه كرد و عرفان امام (ره) را عرفان حرکت آفرین دانست.

وی همچنین، با اشاره دیوان حضرت امام خمینی (ره) گفت: در دیوان حضرت امام (ره) 149 غزل، 3 قصیده و یک ترجیع بند است و عشق به حق تعالی پایه اصلی عرفان اسلامی است.

فرشبافیان، استاد زبان و ادبیات فارسی به معرفی 5 نفر از شُعرای مشهور انقلاب پرداخت و به شعر حمید سبزواری اشاره كرد.

وی در ادامه، خاطرنشان كرد: طاهره صفارزاده از جمله شاعرانى است که دوره‌هاى متعدد شعرى را تجربه کرده است. شاید اگر نگاهى دقیق و موشکافانه به دوران شاعرى او داشته باشیم نه تنها دوره‌هاى متعدد را در طول زمان، بلکه در هر دهه نیز مى‌توان شناسایى کرد. اما آنچه سبب شد «طاهره صفارزاده» به ویژه پس از انقلاب مورد توجه قرار بگیرد، پیوند او با انقلاب و همسویى شعرهاى او با روحیه مذهبى مردم در آن دوره بود.

عابدی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز به ارائه مقاله‌ای با عنوان «زندگی مدرن، انسان و معنویت در شعر انقلاب اسلامی» پرداخت و به اشعار شُعرای انقلاب اسلامی اشاره كرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: