کد خبر: 35242
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 تیر 1397 - 11:45

داخلی

»

اخبار کتاب

تفاهمنامه ترجمه متقابل آثار ادبی ایران و مالزی امضا شد

منبع : لیزنا
تفاهمنامه همکاری‌های مشترک در زمینه ترجمه متقابل آثار ادبی ایران و مالزی بین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و مؤسسه ملی ترجمه مالزی، امضاء شد.
تفاهمنامه ترجمه متقابل آثار ادبی ایران و مالزی امضا شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تفاهمنامه همکاری‌های مشترک در زمینه ترجمه متقابل آثار ادبی ایران و مالزی به امضای علی‌محمد سابقی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و محمد خیر نگادیرون، رییس مؤسسه ملی ترجمه مالزی، طی روز گذشته (4 تیرماه) به منظور ترجمه تعدادی از آثار فاخر ادبی دو کشور به زبان‌های فارسی و مالایی رسید.

این تفاهمنامه دارای پنج سال اعتبار است که براساس آن آثار مهمی از ادبیات کهن و معاصر ایرانی به زبان مالایی و تعدادی از آثار ادبی مالزیایی به زبان فارسی برگردان می‌شود.

باز نشر دیوان مثنوی مولانا و ترجمه دیوان پروین اعتصامی از جمله آثاری هستند که طبق این تفاهمنامه و با همکاری مؤسسه ملی ترجمه مالزی از زبان فارسی به مالایی (زبان بومی مالزی) بازگردان و منتشر خواهد شد.

بر اساس مفاد این تفاهمنامه، زندگینامه و تعدادی داستان کوتاه از آثار 5 نفر از نویسندگان ایرانی و 5 نفر مالزیایی نیز به دو زبان مالزیایی و فارسی برای ورود به بازارهای کتاب دو کشور ترجمه خواهد شد.

آثار 15 ادیب کلاسیک و 15 نویسنده معاصر ادبی به همراه برخی از اشعار آنان به زبان مالایی ترجمه و منتشر شود تا تبادلات فرهنگی میان دو کشور از این طریق افزایش یابد.

همچنین مقرر شد رساله‌های عرفانی حمزه فنصوری شاعر قرن شانزدهم مالایی که با حمایت رایزنی فرهنگی ایران و توسط امیرحسین ذکرگو از زبان جاوه‌ای به فارسی ترجمه و در ایران توسط انشارات میراث مکتوب چاپ شده است، با همکاری مؤسسه ملی ترجمه مالزی، 9 مردادماه سال جاری در مالزی رونمایی شود. این کتاب پیشتر در ایران رونمایی و وارد بازار کتاب شده است.

بازنشر مجدد مثنوی معنوی به زبان مالایی  با کیفیت، چاپ و قیمت ارزان که برای عموم قابل تهیه باشد از دیگر توافقات این تفاهمنامه است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: