کد خبر: 36077
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 مرداد 1397 - 16:03

داخلی

»

اخبار کتاب

دیدار استادان زبان فارسی خارجی با مرادی کرمانی در باغ کتاب

منبع : لیزنا
استادان زبان فارسی شرکت کننده در دوره تربیت مدرس بنیاد سعدی روز چهارشنبه با موسیقی منطقه کرمان در محل این بنیاد آشنا شده و سپس در باغ کتاب تهران (سروستان) با هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده نام آشنای ایرانی دیدار خواهند داشت.
دیدار استادان زبان فارسی خارجی با مرادی کرمانی در باغ کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، این بنیاد به منظور آشنایی استادان زبان فارسی خارجی با ادبیات فارسی معاصر و فرهنگ ایران، مراسم دیدار با هوشنگ مرادی کرمانی و نیز رونمایی از کتاب دو زبانه فارسی- فرانسوی «به رنگ زندگی» را در باغ کتاب ترتیب داده است.

کتاب  دو زبانه «به رنگ زندگی» مجموعه داستان های کوتاه ادبیات معاصر فارسی است  که توسط ابراهیم سلیمی کوچی به زبان فرانسه ترجمه شده است. با در نظر داشتن این نکته که ترجمه آثار فارسی به زبان های دیگر از جمله اهداف برخی از این استادان زبان فارسی غیر ایرانی است، در این مراسم مترجم کتاب «به رنگ زندگی»، ابراهیم سلیمی، نیز از تجربیات خود در ترجمه این کتاب سخن خواهد گفت.

بنابراین گزارش، آشنایی با فرهنگ نواحی مختلف ایران از جمله اهداف این برنامه فرهنگی است که طی آن استادان زبان خارجی ابتدا با موسیقی کرمان آشنا شده و سپس با هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده ای که شهر کرمان و فرهنگش در داستان و رمان هایش نمود بارزی دارد، دیدار و گفت و گو خواهند داشت.

استادان زبان فارسی خارجی از 12 کشور جهان در هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی بنیاد سعدی، که به دوره تربیت مدرس اختصاص دارد، شرکت کرده اند و طی این مدت از مکان های دیدنی استان تهران بازدید کرده و سفری نیز به استان سمنان داشته اند.

گفتنی است، این استادان از کشورهای ارمنستان، ترکیه، آلبانی، گرجستان، صربستان، عراق، ازبکستان، بنگلادش، کنیا، اوگاندا، سوریه و روسیه در این دوره چهار هفته ای حضور یافته اند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: