کد خبر: 36483
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 مرداد 1397 - 10:28

داخلی

»

اخبار کتاب

نشست تخصصی مقایسه تطبیقی «شعر ایران و ژاپن» برگزار شد

منبع : لیزنا
کومانو در دومین نشست تخصصی مقایسه تطبیقی «شعر ایران و ژاپن» گفت: ایران کشور دوم من است.
نشست تخصصی مقایسه تطبیقی «شعر ایران و ژاپن» برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دومین نشست تخصصی مقایسه تطبیقی «شعر ایران و ژاپن» طی روز جمعه، 26 مردادماه با حضور و سخنرانی کومانو، رییس انجمن دوستی ایران و ژاپن و سفیر سابق ژاپن، حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان در توکیو و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری در محل مجتمع کیوریان شیناگاوا برگزار شد.

دیوسالار در سخنانی، با اشاره به روابط دیرینه ایران و ژاپن گفت: ایران و ژاپن در طول تاریخ روابط طولانی خود، همواره دارای روابطی سازنده و صمیمانه بوده‌اند و در سال 2019 میلادی نودمین سال روابط رسمی خود را جشن خواهند گرفت.

رایزن فرهنگی کشورمان در توکیو افزود: هر چند که سابقه این روابط به بیش از سیصد سال خواهد رسید و دو ملت بزرگ ایران و ژاپن در غرب و شرق آسیا علاقه‌مندی‌های ویژه ای را نسبت به یکدیگر داشته و دارند.

وی با اشاره به ضرورت افزایش شناخت از داشته‌های فرهنگی و تمدنی یکدیگر گفت: بی تردید توسعه همکاری‌ها و تعاملات فرهنگی می‌تواند نقش تأثیرگذاری را در توسعه روابط فیمابین در همه زمینه‌ها داشته باشد و امیدوارم این گونه نشست‌ها بتواند در ارائه این شناخت مؤثر واقع شود.

مولانا و حافظ دو اسطوره شعر فارسی هستند

کومانو، سفیر سابق ژاپن در ایران ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی به دلیل برگزاری این برنامه گفت: در ابتدا باید اشاره کنم که شعر و ادب ایران بسیار جذاب و عمیق است و نباید از شیرینی و زیبایی بی‌نظیر آن غفلت کرد.

وی افزود: ایران کشور دوم من است و پس از نیم قرن مطالعه فرهنگ، تمدن و ادبیات و شعر فارسی، به عمق و زیبایی این ادبیات بر اساس یک اتفاق پی بردم که تا آن زمان چنین لذتی را در آن درک نکرده بودم.

سفیر سابق ژاپن در ایران اظهار کرد: مولانا و حافظ دو اسطوره شعر فارسی و فرهنگ و تمدن ایران هستند. حافظ بزرگترین شاعر جهان است که این موضوع را بسیاری از بزرگان و شخصیت‌های جهان تصریح کرده‌اند و شاید بتوان زندگی این شاعر بزرگ را در 4 بخش خدا، دوستی، تنفر از فریب و تقلب، خلاصه کرد.

در بخش پایانی این مراسم، علاوه بر اجرای طرح پرسش و پاسخ نیز، 7 نفر از فارغ‌التحصیلان دوره آموزش زبان و ادبیات فارسی با اعطای گواهینامه قبولی تجلیل شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: