کد خبر: 36541
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 مرداد 1397 - 13:42

داخلی

»

اخبار کتاب

حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن با ٢٥٠ عنوان کتاب

منبع : لیزنا
بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن روز چهارشنبه، ٣١ مرداد با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح می‌شود.
حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن با ٢٥٠ عنوان کتاب

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، نمایشگاه کتاب پکن تا ٤ شهریور ١٣٩٧ در مرکز بین‌المللی نمایشگاه‌های پکن برگزار می‌شود. غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه بر اساس تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین طرفین به مساحت ١٨ مترمربع است.

نمایشگاه کتاب پکن با همکاری سازمان صداوسیما، مطبوعات و گروه صادرات و واردات کتاب چین برگزار می‌شود و به یکی از بهترین مکان‌ها برای تبادل حق نشر در جهان تبدیل‌شده است.

 در سال ٢٠١٥ کشور امارات متحده عربی به‌عنوان میهمان ویژه در این نمایشگاه حضور داشت و پس‌ازآن در سال ٢٠١٦ کشورهای اروپای شرقی و مرکزی (آلبانی، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، مجارستان، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسلوونی) و سه کشور حوزه بالتیک (استونی، لتونی، لیتوانی) میهمان ویژه نمایشگاه پکن بودند. در سال ٢٠١٧ نیز جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان میهمان ویژه در فضایی به وسعت ٥٠٠ متر در نمایشگاه کتاب پکن حضور یافت و امسال نیز مراکش میهمان ویژه نمایشگاه است.

کشور چین نیز در سال ٢٠١٩ به‌عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

نمایشگاه کتاب پکن، سال گذشته در فضایی به وسعت ٩٢ هزار و ٧٠٠ متر با حضور شرکت‌کنندگانی از ٨٩ کشور و منطقه در جهان در ٢هزار و ٥١١ غرفه برگزار و ٣٠٠ هزار نفر بازدیدکننده داشت. هم‌چنین ١ هزار و٣٠٠ خبرنگار آن را پوشش خبری داده و ٥ هزار و ٢٦٢ قرارداد نشر نیز به امضا رسید.

در غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه، بیش از ٢٥٠ عنوان کتاب‌های ادبی برگزیده جوایز سه سال اخیر (جایزه کتاب سال، جایزه جلال، جایزه شهید غنی پور، جایزه قلم زرین، جایزه هفت‌اقلیم، جایزه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، جایزه رشد، جایزه کتاب سال پاسداران اهل‌قلم) هم‌چنین آثاری در زمینه‌های ایران‌شناسی، هنر، کودک و نوجوان، دین و دفاع مقدس عرضه می‌شود. معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار کتاب ایرانی، دعوت از ناشران بین‌المللی و مذاکره برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزاری روز ایران و نشست‌های تخصصی ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای حضور در این دوره از نمایشگاه است.

علاوه بر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، انتشارات سوره مهر و جامعه المصطفی نیز درغرفه ایران به نمایش آثار خود می‌پردازند. علیرضا گلدوزیان تصویرگر برجسته ایرانی نیز با حمایت این موسسه در نمایشگاه حضور دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: