کد خبر: 37164
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 شهریور 1397 - 11:17

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب خواندن عمر شما را طولانی تر می کند

منبع : لیزنا
به گفته پژوهشگران افراد کتابخوان به نسبت کسانی که اهل مطالعه نیستند حدود 2 سال بیشتر عمر می کنند.
کتاب خواندن عمر شما را طولانی تر می کند

به گزارش لیزنا، طبق اعلام سایت okumaajansi، بر اساس داده های Healt and Retrement Studynin (HRS) که از سال 1992 تا به حال سلامتی بازنشتگان را هر دو سال یکبار مورد بررسی قرار داده است، بزرگسالانی که به طور متوسط روزی حداقل نیم ساعت کتاب می خوانند در مقایسه با کسانی که اصلا کتاب نمی خوانند 23 ماه طولانی تر عمر می کنند.

بر اساس نتایج این پژوهش، تفاوت میان کتابخوانان با کسانی که کتاب نمی خوانند فقط طولانی تر شدن عمرشان نیست! کتابخوانان دارای افسردگی کمتر، آگاهتر و ثروتمندتر هستند. بیشتر کتابخوانان را نیز زنان تشکیل می دهند و البته همه این عوامل بر طولانی تر شدن عمر کتابخوانان تاثیرات مهمی می گذارند.

تنها نکته منفی مشکلات بینایی بیشتر در کتابخوانان است.

هرچند پژوهشگران به طور صریح بیان نکرده اند اما فکر می کنند که کتاب خواندن به مغز امکان استراحت و شارژ مجدد را می دهد. آنها این تاثیرات را در مورد «مطالعه عمیق» بیان می دارند. یعنی نه با روخوانی صرف از روی کلمات بلکه مطالعه ای که با ایجاد ارتباط موثر با شخصیت ها و مفاهیم همراه است و درک و اندیشه بر اساس اطلاعاتی که کتاب به ما ارائه می کند.

 

ترجمه: زهرا شریفی

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: