کد خبر: 38877
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 اسفند 1397 - 14:57

داخلی

»

اخبار کتاب

انتخاب ۱۰ میهمان بورسیه نمایشگاه کتاب تهران

منبع : ستاد خبری و اطلاع رسانی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
مدیر بخش امور بین‌الملل سی ودومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: 10 بورسیه به عنوان میهمان اصلی و دو  بورسیه به عنوان مهیمان رزرو برای حضور در این دوره از نمایشگاه انتخاب شدند. 
انتخاب ۱۰ میهمان بورسیه نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش لیزنا، احمد شاکری در خصوص بورسیه‌های میهمان نمایشگاه کتاب اظهار داشت: اعضای شورای انتخاب بورسیه‌های میهمان، مصادیق را در جلسه مورخ 5 اسفند تعیین کردند. بر اساس ملاک‌های مورد بحث و براساس توزیع گستره جغرافیایی متقاضیان، از میان 35 درخواست و پیشنهاد از مجراهای مشخص، در نهایت 10 بورسیه میهمان اصلی و 2 بورسیه میهمان رزرو معین شد و همچنین روسای چند نمایشگاه به صورت مقامات میهمان انتخاب شدند.

مدیر بخش امور بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران در خصوص روند پیشرفت امور این بخش از نمایشگاه گفت: امسال در تلاش هستیم فعالیت‌های این حوزه از نمایشگاه را هدفمندتر و با استانداردهای متفاوتی برگزار کنیم. بر همین اساس، در واحدهای مرتبط با امور بین‌الملل نظیر مهمان ویژه و بورسیه‌های میهمان و همچنین بازار جهانی کتاب و کشورها و مراکز فرهنگی یک زمان‌بندی معین شده تا با وجود کمبود زمان و تعطیلات پیش رو بتوانیم به بهترین شیوه مسائل این بخش را پی گیری کنیم.
وی در همین زمینه افزود: علاوه بر کشور میهمان، تقاضاهای زیادی برای حضور در نمایشگاه از ناشران در اروپا و آفریقا داشتیم. در ادامه مسیر طی شده، در حال بررسی هستیم تا بتوانیم با نمایشگاه‌های دیگر به صورت تبادل غرفه مراوده داشته باشیم و از طرفی کشورهای منطقه و حوزه تمدنی ما، به گونه‌ای خواهان فعال شدن دبیرخانه بخش بین الملل به صورت دائمی و در طول سال هستند تا امکان تعاملات و بهره مندی از تجربیات طرفین میسر شود.
 
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: