کد خبر: 39518
تاریخ انتشار: شنبه, 07 ارديبهشت 1398 - 17:12

داخلی

»

اخبار کتاب

نشست هفتگی شهر کتاب؛ دیدار دانش و دین

منبع : روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب
جلسه نقد و بررسی کتاب «دیدار دانش و دین» در شهر کتاب برگزار می‌شود.
نشست هفتگی شهر کتاب؛ دیدار دانش و دین

به گزارش لیزنا، ایان گریم باربور، از آغاز دهه‌ شصت میلادی تحقیق و نگارش در حوزه‌ علم و دین را آغاز کرد. او آثار متعددی نوشت که از آن‌جمله می‌توان به «مسیحیت و علم»، «علم و دین»، «انسان غربی و اخلاق محیط زیست»، «اسطوره‌ها الگوها و پارادایم ها» و ... اشاره کرد. باربور میراث‌دار سنتی است که در آن مرجعیت علم پذیرفته شده است و در جوار آن باید برای دین جایگاهی جدید تعریف کرد. به تازگی کتاب «دیدار دانش و دین» او با ترجمه‌ی یوسف نوظهور و حسن اکبری بیرق در انتشارات فروزش منتشر شده است. در این کتاب تلاقی میان علم و دین در عرصه‌های مختلف کیهان‌شناسی، آفرینش انسان و نظریه‌ی فرگشت، علم ژنتیک و ماهیت انسان و رابطه‌ی خدا و طبیعت مورد بررسی و بحث قرار گرفته است. ترجمه‌ی این اثر به زبان فارسی می‌تواند در ارتقای مباحث فلسفه‌ی دین و کلام جدید موثر باشد.

 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «دیدار دانش و دین» اختصاص دارد که با حضور  عبدالله نصری،یوسف نوظهور و حسن اکبری‌بیرق در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: