کد خبر: 26589
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 دی 1395 - 08:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی کتاب‌خوان خودشناسی در کتابخانه شهید مطهری بندرعباس

منبع : لیزنا
سلسله نشست های کتاب‌خوان از کتب روانشناسی با موضوع خودشناسی و خداشناسی بصورت هفتگی در کتابخانه شهید مطهری (ره) بندرعباس برگزار می‌شود.
برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی کتاب‌خوان خودشناسی در کتابخانه شهید مطهری بندرعباس

به گزارش لیزنا، طوبی‌ ترابی‌پور، مسئول کتابخانه، از برگزاری سلسله نشست‌های کتاب‌خوان از کتب روانشناسی با موضوع خودشناسی و خداشناسی بصورت هفتگی هر سه‌شنبه در کتابخانه شهید مطهری (ره) بندرعباس خبر داد.

ترابی‌پور گفت: با توجه به نام‌گذاری سال جاری با نام سال ملی خواندن و اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی مبنی بر برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان جهت به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، نشست‌های کتاب‌خوان با موضوع خودشناسی و خداشناسی هر هفته سه‌شنبه در کتابخانه شهید مطهری(ره) بندرعباس تشکیل می‌شود.

وی یادآور شد: اولین نشست از این مجموعه نشست‌ها سه‌شنبه، 7 دی‌ماه، با حضور اهالی محله ششصد دستگاه و دوهزار برگزار شد و اعضا استقبال خوبی از این نشست بعمل آوردند.

 در این نشست تعداد 6 نفر از اعضا به ارائه کتاب‌های زیر پرداختند:

گفتگو با خدا» نویسنده :والش، نیل دونالد، مترجم: توراندخت تمدن ﴿مالکی﴾

در این کتاب آمده است: چنانچه او به شکل دیگری بر فرد دیگری ظاهر شود، اولی می‌گوید خداوند بر دومی ظاهر نشده است، چون بر دومی آنچنان که بر اولی ظاهر شده، نمایان نگردیده و همان چیز را نگفته.

-«کتاب گنج تنهایی » نویسنده :فیشل روت، ترجمه: روح انگیز خدایاری

مطالب این کتاب درباره تنهایی، مفاهیم مختلف تنها بودن و آرامش درونی است. نویسنده در آغاز یادآور می‌شود: «ما تنهایی را در راه‌ها و مکان‌های بی شماری جست و جو می‌کنیم. تنهایی محدود به فعالیت یا آرامش ما نمی‌شود. ...معنای آن برای هر کس از روزی به روز دیگر می‌تواند تغییر کند و این امر بستگی به چیزهایی دارد که در زندگی ما در هر زمانی رخ می‌دهند... تنهایی می‌تواند همان باشد که شما می‌خواهیم. می‌تواند هدف‌دار یا کاملا بی‌هدف باشد. می‌تواند زمانی برای رشد، یادگیری، بصیرت، آرامش، تفکر، به انجام رساندن کارها، حل مسائل، مراقبه، دعا،، دست‌یابی به آرامش فکری و یا حتی تنها سرگرمی ساده‌ای باشد. به همان ترتیب که شما راه‌های تازه‌ای برای آوردن تنهایی سودمند به زندگی‌تان و نیز لذت بردن از آن پیدا می‌کنید می‌توانید با معنای تازه‌ای که یافته‌اید پیوسته رشد کنید و آرامش داشته باشید.»

کتاب نیروی بیکران تفکر مثبت» نویسنده :پیل نورمن وینسنت، ترجمه :شهناز مجیدی.

نورمن وینسنت پیل می گوید: من این کتاب را با خواستی خالصانه، برای کمک به شما نوشتم. من کاملا و مطلقا به اصول و روش‌هایی که در این کتاب آمده‌اند، اعتقاد و اطمینان دارم. آن‌ها در آزمایشگاه تجربیات روحانی امتحان شده‌اند. وقتی آن‌ها را به کار گیرید، فایده خواهند داشت.

کتاب قله ها و دره‌ها» نویسنده جنسون اسپنسر

کتاب قله‌ها و دره‌ها داستانی درباره جوانی است که زندگی غمگینی دارد تا اینکه در ملاقات با پیرمردی به دیدگاه جدیدی در زندگی می‌رسد و زندگی‌اش متحول می‌شود. او در این ملاقات می‌فهمد که لحظه‌های خوب و بد، قسمتی از زندگی است و در زندگی همه وجود دارد و کلید زندگی بهتر، درک صحیح‌تر از این لحظه‌های خوب و بد است .

کتاب آیین زندگی» نویسنده: کارنگی دیل، ترجمه هانیه حق‌نبی مطلق

کتاب آیین زندگی اثر «دیل کارنگی» نویسنده مشهور کتاب‌های روانشناسی در زمینه‌ی موفقیت است. راهکارهایی عملی برای داشتن زندگی‌ با حداقل نگرانی و مشکل ارائه کرده است. این کتاب چکیده‌ای از تجربیات عملی زندگی صدها نفر از اثرگذارترین انسان‌های روی زمین است. او با معرفی جنبه‌های مختلف افراد مشهور، بزرگ و موفق، راهکارهایی عملی برای داشتن زندگی با حداقل نگرانی و درگیری ارائه کرده است.

زندگی دوباره: شفای کودک درون» نویسنده: تیلور کاترین کرسمن

 کودک درونتان علاقمند به شنیدن چه چیزهایی است؟ او مایل است که به او بگویید دوستت دارم، مواظبت هستم و تو را همان‌طور که هستی می‌پذیرم، از این که تو را دارم بسیار مغرور و مفتخرم، تو همه چیزی هستی که دارم، تو بسیار زیبا و جذاب هستی عزیزم، تو هنرمند و خلاقی،  تو تواتمند و پرتلاشی،  متاسفم از اینکه به تو آسیب رساندم...

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: