کد خبر: 27070
تاریخ انتشار: شنبه, 09 بهمن 1395 - 22:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در استان کرمانشاه

منبع : لیزنا
نشست‌های کتاب‏‌خوان توسط کتابخانه‌های عمومی انقلاب روستای ترکه ویس، شهید باهنر روستای کندوله، الغدیر و  شهیدآوینی کرمانشاه برگزار شد.
برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در استان کرمانشاه

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، کتابداران کتابخانه‌های عمومی انقلاب روستای ترکه ویس شهرستان سرپل‌ذهاب و شهید آوینی کرمانشاه، به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان نشست کتاب‌خوان مدرسه ای را به ترتیب در مدارس حضرت زینب و شهید آیت شعبانی برگزار کردند.

کتابدار کتابخانه عمومی انقلاب، نشست 450 کتاب‌خوان استان کرمانشاه را در مدرسه حضرت زینب روستای ترکه ویس شهرستان سرپل ذهاب با معرفی 5 کتاب برگزار کرد، که در ادامه به مرور اجمالی آن ها می پردازیم.

«رساله توضیح المسائل مکارم شیرازی» نوشته ناصر مکارم شیرازی، «مهمانی مهتاب» نوشته قدسی قاضی‌نور، «حیوانات وحشی» نوشته آنیتا گانری، مترج محمود مزینانی، «غزلیات شیرین سعدی» نوشته مصلح الدین بن عبدالله سعدی و «حکمت‌های گمشده در تربیت» نوشته عبدالعظیم کریمی.

کتابداران کتابخانه عمومی شهیدآوینی نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای را با حضور دانش‌آموزان و معلمین مدرسه شهید آیت شعبانی کرمانشاه با معرفی 7کتاب برگزار کردند . در این نشست کتاب‎های زیر معرفی شد:

«سیاه دل» نوشته کورنلیا کارولینه فونکه، «من ماه را بوییدم» نوشته مجیدملامحمدی، «منتهی الامال» نوشته عباس قمی، «جزیره اسرارآمیز» نوشته ژول ورن، «مردی که میخندد» نوشته ویکتور هوگو، «یونانیان باستان» نوشته دان ناردو و «به من بگو چرا» نوشته لئوکوم آرکادی.

این نشست، نشست کتاب‌خوان شماره 449 استان کرمانشاه بوده است.

همپنین کتابخانه‌های عمومی شهید باهنر روستای کندوله شهرستان صحنه و الغدیر کرمانشاه، در هفته اول بهمن ماه نشست کتاب‏‌خوان برگزار کردند..

بمنظور گسترش فرهنگ کتاب وکتابخوانی و مطالعه کتابخانه عمومی شهید باهنر روستای کندوله شهرستان صحنه، دهمین نشست کتابخوان خود را با حضور اعضای کتابخانه برگزار کرد، که در ادامه به مرور اجمالی آن می پردازیم.

«کتاب بهشت خانواده» نوشته جواد مصطفوی، «اندیشه‌‌های بلند برای لحظات سخت» نوشته لس براون، «با مشکلات همسرم چه کنم» نوشته حسن ملکی، «ارتباط با خانواده همسر» نوشته محسن ایمانی، «یک عاشقانه آرام» نوشته نادر ابراهیمی و «اخلاق و حقوق خانواده» نوشته فاطمه بداعی.

این نشست، نشست کتاب‌خوان شماره 448 استان کرمانشاه بوده است.

همچنین در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه کتابخانه عمومی الغدیر واقع در شهرستان کرمانشاه، نشست کتاب‌خوان شماره 447 استان کرمانشاه را با معرفی 4 کتاب برگزار کرد که در ادامه به مرور اجمالی آن ها می پردازیم.

«من زنده ام» نوشته معصومه آباد، «خاک‌های نرم کوشک» نوشته سعید عاکف، «پایی که جا ماند» نوشته سید ناصر حسینی‌پور، «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی زاده.

گفتنی است سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتابخوانی، به معرفی کتاب‌های مورد نظر خود می‌پردازند و در جلساتی که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک می‌گذارند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: