کد خبر: 27353
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 بهمن 1395 - 13:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در پاسارگاد فارس

منبع : لیزنا
نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره ارشاد اسلامی پاسارگاد و با همکاری اداره اوقاف این شهرستان در سعادتشهر بر پا شد.
برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در پاسارگاد فارس

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، به مناسبت گرامیداشت سی هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نمایشگاه بزرگ کتاب پاسارگاد با حضور احمدی‌منش فرماندار پاسارگاد و اعضای  شورای اداری این شهرستان  و جمعی از شهروندان سعادتشهر افتتاح شد.

شیروانی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاسارگاد در حاشیه  این نمایشگاه گفت: کشور ایران  یک کشور اسلامی است که پیشینه درخشانی در تاریخ، ادب، فرهنگ ‏و علم جهان داشته است، اما در حال حاضر در حوزه مطالعه به حد مطلوب نرسیده است و لازم است برای ‏برطرف کردن این مسئله و جذب و افزایش اشتیاق مردم به مطالعه، گام‌های متعددی برداشته شود. یکی ‏از این گام‌ها برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است که می‌تواند در گسترش فرهنگ مطالعه و ارتقای سطح ‏آگاهی و فرهنگ جامعه تأثیرگذار باشد.‏

وی با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه علاوه بر اینکه ترویج کتاب‌خوانی و ارتقای سطح آگاهی مردم را به‌دنبال دارد، فرصت مناسبی است تا ناشران بتوانند در کنار ‏معرفی آثار خود با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوند و در برنامه‌های بعدی با توانایی بیشتر و ارائه ‏آثار بهتری حضور داشته باشند.‏

شیروانی همچنین بیان کرد: این نمایشگاه  با دعوت از انتشارات مؤسسه تلاش تهران با 20 هزارعنوان و حدود 100 هزار جلد کتاب از منابع بروز با موضوعات متنوع از جمله دینی، روانشناسی، ادبیات، تاریخ، علمی و پزشکی، هنر و دفاع  مقدس، کودک و... با تخفیف  10 الی 50 درصد  از 18 بهمن ماه در این مکان دایر است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پاسارگاد همچنین اضافه کرد: در این نمایشگاه علاوه بر کتاب، دیگر محصولات فرهنگی از جمله سی‌دی‌های آموزشی، بازی‌های فکری، کتاب‌های کمک درسی، اطلس‌ها، دانش‌نامه‌ها، نقشه‌ها و غیره  نیز  با تخفیف ویژه قابل عرضه می‌شود.

شایان ذکر نمایشگاه کتاب پاسارگاد از 18 بهمن ماه به مدت بیست روز همه روزه از ساعت 9الی21 به صورت تمام وقت در صحن امام زاده حسین سعادت شهر و در جوار قبور مطهر شهدا آماده خدمات رسانی به علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: