کد خبر: 28174
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 فروردين 1396 - 16:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با حضور معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان برگزار شد

منبع : لیزنا
مراسم تودیع و معارفه مدیران کل جدید و پیشین کتابخانه‌های عمومی سمنان، در سالن اجتماعات استاد فرهنگ شکوهی کتابخانه مرکزی استان برگزار شد.
مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان برگزار شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی سمنان، اسماعیل شفاعی معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم گفت: استان فرهنگ و ادب سمنان از جمله استان های پیشتاز در شاخص های متفاوت کتابخانه ای مانند تعداد اعضا، منابع و فضا است و در سه سال گذشته در این استان افزایش عضو، منابع کتابخانه ای و سرانه فضا را شاهد بوده ایم.

وی از خدمات ارزنده علیرضا شاه‌حسینی مدیرکل پیشین کتابخانه‌های عمومی سمنان تقدیر کرد و گفت: او در این مدت منشأ خدمات فراوان بوده و با روحیه پژوهشی و علمی خود، فعالیت های ارزنده ای خصوصاً در ارتقای شاخص ها و ایجاد بخش های جدید در کتابخانه مرکزی استان داشته است.

 شفاعی با اشاره به منابع درآمدی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر لزوم پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: با پرداخت این مبلغ می توان شاهد فعالیت های بیش از پیش کتابخانه های عمومی در سراسر کشور بود و این امر باعث رونق فعالیت های کتابخانه های عمومی می شود.

اسماعیل شفاعی از مسئولان استان، مدیران دستگاه های اجرایی، خیران، کتابداران و همکاران کتابخانه های عمومی درخواست کرد تا با حمایت و تعامل بیشترزمینه ساز اتفاقات خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان باشند.

علیرضا شاه‌حسینی نیز در تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در تصدی مدیریت خود اظهار داشت: برگزاری 470 نشست کتاب‌خوان، ویژه برنامه‌های کتاب‌خوان ماه، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری 10 جلسه نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان آثار و بسیاری برنامه‌های دیگر از جمله اقدمات انجام شده است.

 وی افزود: راه اندازی 9 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی خصوصاً در مناطق محروم و هم چنین به منظور جذب بیشتر مخاطبان در مهمترین مرکز فرهنگی استان، بخش های جذاب و مهمی در کتابخانه مرکزی استان ایجاد شده است.

 شاه‌حسینی بخش های مشاهیر و مفاخر، دفاع مقدس، استان شناسی، نویسندگان و مولفان استانی، گویش شناسی و بخش های دیگر را از بخش های جدید ایجاد شده در کتابخانه مرکزی استان نام برد.

 نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان سمنان حضور خود در دوران رشد و بالندگی کتابخانه‌ها را فرصتی مغتنم و ارزشمند شمرد و افزود: به یاری خداوند شاهد شکوفایی نهاد کتابخانه های عمومی کشور هستیم و خوشحالم که در چنین دورانی توفیق خدمت دارم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به ساختار زمانی و ظهور رسانه های مجازی و دغدغه اهالی علم و حکمت در گرایش عمومی مردم به مطالعه سطحی و جزئی افزود: باید با برنامه ریزی هدفمند و استناد از رهنمون های مقام معظم رهبری و سند چشم انداز، تلاش کنیم دانایی و آگاهی جای کسب اطلاعات را بگیرد و این مستلزم سیاست های اصحاب علم و دانش در جهت توسعه فرهنگی استان است.

 وی در بخشی از سخنان خود به برنامه های پیشنهادی اش اشاره کرد و در پایان اظهار امیدواری کرد تا همه مسئولان استان، مدیران دستکاه های اجرایی و کارشناسان اطلاعات و دانش شناسی در منزلت بخشی به جایگاه فرهنگی استان به یاری کتابخانه های عمومی بیایند.

در این مراسم، نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان معرفی و از تلاش های علیرضا شاه حسینی تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: