کد خبر: 28253
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 ارديبهشت 1396 - 11:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان بوشهر آغاز شد

منبع : لیزنا
مدیر کل کتابخانه های استان بوشهر از آغاز هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خبر داد.
 هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان بوشهر، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان  بوشهر عنوان کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیرة ائمة معصوم(ع) و به مناسبت ایام با برکت دهة کرامت برگزار می‌شود.

سید علی هاشمی گفت: اجرای این جشنواره موهبتی است که خداوند به ما عنایت فرموده است و عهد می بنیدیم تمام تلاش خود را در اجرای بهتر هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بکار ببندیم.

وی تصریح کرد:  ۶ عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگ‌سال در موضوع‌های امام رضا(۶)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) در این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود.

هاشمی بیان داشت در بخش کودک کتاب ۱۰ قصه از امام رضا(علیه‌السلام) برای بچه‌ها، نویسنده: مژگان شیخی، ناشر: قدیانی و در بخش نوجوان کتاب ماه غریب من، نویسنده: مجید ملا‌محمدی، ناشر: به نشر معرفی شده است.

دبیر استانی جشنواره کتابخوانی رضوی در بوشهر عنوان کرد: همچنین در این دوره از مسابقه کتابخوانی با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) و همچنین تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت (ولادت این دو بزرگوار در این ایام) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(ع)، کتاب با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب شده است که از این قرار است: زندگی به سبک خورشید، نویسنده: مهدی غلامعلی ناشر: نشر جمال؛ مهارت‌های زندگی در سیره رضوی، نویسنده : محمدرضا شرفی ناشر: موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی؛ بانوی ملکوت، نویسنده: آیت‌الله علی کرمی‌جهرمی، ناشر: بوستان کتاب و چلچراغ، نویسنده: جلیل عرفان‌منش، ناشر: دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی.

هاشمی گفت: سال گذشته بالغ بر چهار هزار نفر در جشنواره شرکت کردند که ۱۶ نفر از هم استانی های عزیز در همایش کشوری شرکت و مشمول دریافت جایزه شدند و در استان نیز۳۰ مشمول دریافت لوح تقدیر گردیدند.

علاقه مندان می توانند از طریق مراجعه به کتابخانه های استان و همچنین پورتال نهاد کتابخانه های عمومی کشور  برای شرکت در بخش های مختلف این جشنواره اقدام نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: