کد خبر: 28892
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 خرداد 1396 - 15:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در دیدار مدیران کل صداوسیما و کتابخانه‌های عمومی مطرح شد

بهره‌گیری از کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع)» در برنامه‌های کودک صداوسیمای اردبیل

منبع : لیزنا
مدیران کل صداوسیما و کتابخانه‌های عمومی اردبیل درباره نحوه پوشش و انعکاس هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و تولید برنامه‌های مشارکتی دیدار و گفت‌وگو کردند.
بهره‌گیری از کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع)» در برنامه‌های کودک صداوسیمای اردبیل

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل، ضمن تقدیر از همکاری این مرکز در ترویج فرهنگ کتابخوانی، جشنواره کتابخوانی رضوی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی کشور در راستای ترویج فرهنگ رضوی و نهادینه کردن کتابخوانی در جامعه دانست و افزود: در عصری که زندگی خانواده‌ها در معرض آسیب‌های ناشی از اطلاعات غیرمستند شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته، کتاب مهم‌ترین منبع برای ارتقای آگاهی و اطلاعات است.

عزیزخانی با اشاره به ترسیم زندگی، کرامات و فضائل و رهنمودهای امام رضا(ع)، حضرت احمدبن موسی(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در کتاب‌های جشنواره رضوی، افزود: «۱۰ قصه از امام رضا(ع)» یکی از منابع ویژه کودکان است که با بهره‌گیری از زبان قصه و تصویرسازی مناسب و رنگ‌بندی‌های زیبا، الگویی شایسته در زمینه‌های مختلف انسانی، دینی و اخلاقی را به کودکان معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت معرفی این کتاب در برنامه‌های کودک شبکه سبلان و بخش‌های مختلف رادیویی تأکید کرد: استفاده از کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع)» در برنامه‌های کودک موجب ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی در بین کودکان خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل نیز در این دیدار با تجلیل از جشنواره کتابخوانی رضوی، یکی از مهم‌ترین اهداف رسانه ملی را ترویج فرهنگ ائمه اطهار(ع) و نهادینه کردن کتابخوانی در جامعه دانست و افزود: خوشبختانه، جشنواره کتابخوانی رضوی، هر دو هدف رسانه ملی را پوشش می‌دهد.

عبدالله مددی با اشاره به همکاری صداوسیمای مرکز اردبیل با کتابخانه‌های عمومی گفت: سعی می‌کنیم با حضور در برنامه‌های اصلی و مهم کتابخانه‌های عمومی، پوشش رسانه‌ای مناسبی از برنامه‌های کتاب‌محور استان ارائه کنیم.

مددی، ساخت برنامه‌های مشارکتی را راهکاری مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با سفارش ساخت برنامه‌های مشارکتی، این سازمان را در پخش برنامه‌های کتاب‌محور یاری کنند.

وی، بهره‌گیری از کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع)» در برنامه‌های کودک را راهکاری مناسب برای ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی در بین کودکان دانست و ادامه داد: علاوه بر آن، می‌توان از کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نیز در برنامه‌های جوان‌محور مانند «موج ازدواج» بهره گرفت.

گفتنی است؛ گفت‌وگو درخصوص معرفی کتاب‌های طرح کتابخوان ماه و منابع مرتبط با ترویج سبک زندگی اسلامی و آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی در برنامه‌های مختلف صداوسیمای مرکز اردبیل از بخش‌های دیگر این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: