کد خبر: 29166
تاریخ انتشار: یکشنبه, 18 تیر 1396 - 12:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

علی دهکردی عنوان کرد

جشنواره کتابخوانی رضوی راهی برای دستیابی به اندیشه و سیره ائمه اطهار(ع) است

منبع : لیزنا
علی دهکری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون جشنواره کتابخوانی رضوی را راهی برای دستیابی به اندیشه، تفکر، عقیده و سیره ائمه اطهار(ع) عنوان کرد.
جشنواره کتابخوانی رضوی راهی برای دستیابی به اندیشه و سیره ائمه اطهار(ع) است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، علی دهکری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در این گفتگو با تأکید بر لزوم توجه به امر کتاب و کتابخوانی بیان داشت: در جهان امروز متاسفانه به دلیل هجوم رسانه‌های مدرن، فضاهای مجازی و ابزار ارتباطی جدید، جایگاه کتاب در دنیای امروز در حال تغییر است.

وی با ابراز نگرانی از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور افزود: این معضل خطری جدی برای فرهنگ ماست، فرهنگی که کتاب یکی از مهمترین نمادهای فرهنگی آن است؛ به همین خاطر حرکت در این راه، به خصوص اگر با نگاه به ائمه اطهار(ع) و جایگاه خاص و والای آنان در جامعه باشد، اقدامی مقدس و قابل ستایش محسوب می‌شود.

دهکردی در ادامه با ابراز نگرانی از کمرنگ شدن نقش کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: غم‌انگیز است وقتی می‌بینم پیوند ما با کتاب به شکل نگران کننده‌ای ضعیف و جای آن با دنیای مجازی عوض می‌شود.

بازیگر فیلم سینمایی «از کرخه تا راین» در ادامه با اشاره به نقش و تأثیر جشنواره کتابخوانی رضوی در افزایش بینش و دانش افراد افزود: در نگاه ملی و مذهبی این مهم است که بدانیم در هنگام مراجعه به اماکن مقدس، آن جایگاه تنها ضریح، کاشی، شیشه و ... نیست بلکه تفکر و بینشی عمیق پشت آن است که تنها از طریق کتاب قابل دستیابی و تعمیق است.

وی همچنین گفت: زائرین بقاع مقدس ائمه اطهار(ع) نباید فراموش کنند که تنها به زیارت آن مکان نرفته، بلکه به زیارت اندیشه، تفکر، عقیده و سیره ائمه اطهار(ع) رفته‌اند.

 

دهکردی در پایان با تقدیر ویژه از نهاد کتابخانه‌ها برای تلاش‌های ارزنده در راه تداوم فرهنگ ارزشمند کتابخوانی در بین مردم به ویژه کودکان و نوجوانان تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در راه تعمیق و ترویج اندیشه سیره ائمه اطهار(ع) هنرمندانه ورود پیدا کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: