کد خبر: 29175
تاریخ انتشار: یکشنبه, 18 تیر 1396 - 16:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

علی اکبر اشعری عنوان کرد

جشنواره کتابخوانی رضوی گامی بلند در مسیر تحقق عدالت فرهنگی است

منبع : لیزنا
علی اکبر اشعری، عضو هیأت امنای موسسه خانه کتاب، ایجاد فرصت برابر برای مشارکت عمومی در جشنواره کتابخوانی رضوی را دستاورد بزرگ این حرکت فرهنگی دانست.
جشنواره کتابخوانی رضوی گامی بلند در مسیر تحقق عدالت فرهنگی است

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی اکبر اشعری درباره برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: لازمه تحقق انقلاب اسلامی، پیاده شدن احکام اسلامی در زندگی فردی و جمعی ما ایرانیان است و معارف رضوی که‌ یا مستقیماً از سوی امام هشتم ما مطرح شده و یا روایت ایشان از پدران گرامی شان است، بخش مهمی از معارف دینی ما را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره ایجاد فرصت برابر برای مشارکت عمومی در جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید کرد: برگزاری این جشنواره با محوریت ۳ هزار و ۳۰۰ کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور، گامی بلند در مسیر تحقق عدالت فرهنگی است.

وی افزود: از آنجا که لازمه عمل به آموزه‌های دینی، شناخت این معارف است، هرتلاشی برای تحقق این منظور گامی اساسی در رسیدن به جامعه مطلوب ما است. برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی کتابخانه‌های عمومی که با توجه به تعداد و پراکندگی کتابخانه‌های تحت پوشش خود، به خوبی می توانند منابع مسابقه را در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار دهد، کمک بزرگی به شرکت هرچه گسترده‌تر مخاطبان در این جشنواره خواهد بود.

اشعری تأکید کرد: هرمقدار حکومت اسلامی بیشتر بتواند فرصت برابر برای برخورداری از منابع علمی و معرفتی برای جویندگان این معارف فراهم کند، ما را بیشتر به عدالت فرهنگی نزدیک می‌کند. حتی برگزار کنندگان و سیاست‌گذاران این جشنواره در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برای هرچه بهتر عمل کردن به این وظیفه خطیر الهی، با تزریق منابع مرتبط به سایر کتابخانه‌ها، اعم از مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها، گام موثرتری در این زمینه بر می دارند.

ضرورت تقدیر از کتابداران فعال در جشنواره کتابخوانی رضوی

اشعری تقدیر از کتابداران برتر را یکی از نکات مثبت این جشنواره عنوان کرد و گفت: حدود ۷ هزار کتابدار حاضر در کتابخانه‌های عمومی علاوه براین که می‌توانند مخاطب این جشنواره باشند، نقش مهمی نیز در ایجاد انگیزه برای مشارکت مراجعه کنندگان به کتابخانه‌ها دارند. بر این اساس مشوق‌های ویژه نهاد برای کتابداران شرکت کننده و کتابدارانی که توفیق بیشتری در جلب مشارکت سایرین بخصوص کودکان و نوجوانان دارند، بسیار راهگشا خواهد بود.

 

اشعری همچنین با اشاره به ثمرات واگذاری امور فرهنگی به نهادهای مرتبط گفت: واگذاری این جشنواره به نهادی مرتبط مانند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که ارتباط مستقیمی با موضوع کتابخوانی دارد، اقدام هوشمندانه‌ای است، چرا که این نهاد با تعدد پایگاه‌های فرهنگی و نیروهای متخصص خود، بدون نیاز به صرف هزینه‌های مالی و انسانی مضاعف، جشنواره را به اهداف خود نزدیک می‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: