کد خبر: 29669
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 مرداد 1396 - 14:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری به کار خود پایان داد

منبع : لیزنا
 آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان چهارمحال و بختیاری روز شنبه 14 مرداد مردادماه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری به کار خود پایان داد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، در این مراسم که روز شنبه 14 مرداد در سالن مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد برگزار شد.

 این برنامه با حضور جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار؛ ایزدپناه، مشاور فرهنگی استاندار، کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ شیروانی، رئیس حوزه هنری؛ رحیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ حجت الاسلام والمسلین مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز؛ زهرا حبیبی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، کیان پور، مدیر تأمین برنامه و پخش شبکه جهانبین؛ علیزاده، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان؛ غلامیان، شهردار شهرکرد؛ روابط عمومی دستگاههای اجرایی، برگزیدگان جشنواره، جمعی از هنرمندان، خبرنگاران،روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها و کتابداران با قرائت پیام استاندار برگزار شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این پیام از استقبال گسترده مردم استان در جشنواره ابراز خرسندی کرد.

در بخش هایی از پیام قاسم سلیمانی دشتکی به اختتامیه جشنواره آمده است: جشنواره کتابخوانی رضوی بسیار حائز اهمیت و مهم است و کمک شایانی به ترویج مبانی عملی سیره ائمه معصومین(ع) و فرهنگ رضوی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه داشته است.

در بخش دیگری از پیام قاسم سلیمانی دشتکی به هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تصریح شده است: آموزه هایی از جمله رافت و مهربانی، اولویت علم و دانش صبر و مقاومت در برابر ناملایمات، توجه به سلامتی و طب اسلامی و اهمیت نماز اول وقت در آموزه های امام رئوف موج می زند که می طلبد از این آموزه های ارزشمند برای محتواسازی و جاری سازی این امور در زندگی افراد جامعه بهره گرفت.

در ادامه این پیام آمده است: جشنواره کتابخوانی رضوی در این حوزه خوش درخشیده و حضور مردم پرشور مردم در شرکت در این جشواره نشانگر این امر است.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب خوشحال و خرسندم که در دو سال اخیر جشنواره کتابخوانی رضوی با تلاش و کوشش نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین فرزندان سختکوش این نهاد در استان برگزار گردید لذا مراتب تقدیر و سپاس خود را از مردم شریف استان بخاطر مشارکت فعال و کلیه دست اندرکاران این برنامه شکوهمند بویژه دبیرکل نهاد کتاب خانه های عمومی کشور، ستاد مرکزی استان، جامعه کتابدران که رسالت و وظیفه مهم خود در امر گسترش فرهنگ رضوی را به نحوی شایسته انجام دادند اعلام میدارم .

در این مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز از شرکت 23 هزار و 832 نفر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته از رشد 372 درصدی برخوردار شده است و این میزان مشارکت نشان از اعتماد مردم و علاقه و ارادت آنان با ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) دارد.

دبیر استانی جشنواره کتابخوانی رضوی در استان چهارمحال و بختیاری ضمن تشکر از همراهی و همدلی دستگاههای اجرایی به ویژه استانداری، شهرداری شهرکرد، مدیریت شعب بانک مهر اقتصاد، بانک ملی، بانک رفاه کارگران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،فرودگاه شهرکرد، صدا و سیمای مرکز جهانبین، اتاق اصناف شهرستان شهرکرد و اصحاب رسانه در انجام این مأموریت خطیر و ارزشمند فرهنگی، همراهی ایشان را یکی از عوامل موفقیت  این جشنواره در سطح استان عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری به دقت نظر و درایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور در انتخاب منابع این جشنواره اشاره، نثر شیوا، ادبیات شیرین کتابها و ارتباط موثر با مخاطب را یکی دیگر از عوامل استقبال بی نظیر از این جشنواره دانست.

در ادامه این جشنواره که با برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و با موضوعیت امام رضا (ع) برگزار شد از 9 نفر از کودکان و نوجوان، 8 نفر از بزرگسالان در سطح انفراد، 8 نفر در بخش خانوادگی و 7 نفر از کتابداران منتخب در این جشنواره به عنوان برگزیدگان استانی با اهدا تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.

 

گفتنی است مجید کیانی، در بخش انفرادی کتابدار از شهرستان کیار، اشرف کریمیان از شهرستان سامان در بخش خانوادگی و زینب موسوی از شهرستان لردگان در بخش انفرادی این جشنواره به عنوان منتخبین کشوری در مراسم اختتامیه کشوری تجلیل شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: