کد خبر: 29698
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 مرداد 1396 - 14:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 نماینده ولی‌فقیه استان آذربایجان‌شرقی

کتابخانه‌سازی نیز باید در فرهنگ وقف مطرح شود

منبع : لیزنا
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار با اعضای انجمن خیّرین کتابخانه‌ساز این استان بر لزوم مطرح کردن موضوع کتابخانه‌سازی در فرهنگ وقف در کنار مساجد و مدارس موقوفه تأکید کرد.
کتابخانه‌سازی نیز باید در فرهنگ وقف مطرح شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار با اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز این استان با ابراز تاسف از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور و افزایش روز افزون کسب اطلاعات و علم‌آموزی از پیام رسان‌های موبایلی به جای کتاب گفت: تمام سازمان‌های دولتی و غیردولتی باید درگیر رفع این معضل اجتماعی شده و در این زمینه احساس تکلیف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب که از آمار کتابخانه‌های عمومی کشور و تلاش مدیریت نهاد در گسترش فضای فیزیکی مطلعه در سطح کشور اطلاع دقیق دارد، افزود: هر محله باید یک کتابخانه مجهز داشته باشد تا مسئله اوقات فراغت و محیط سالم حل شده و کتابخانه به متداول‌ترین محل رجوع نوجوانان و جوانان تبدیل شوند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حل مشکلات معیشتی کتابداران و کارکنان این نهاد و برشمردن مسئولیت و هدف اصلی این نهاد، بر لزوم ورود خیرین به مسئله کتابخانه‌سازی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تبلیغ و معرفی انجمن در بین افراد خیّر و همچنین مطرح کردن موضوع کتابخانه‌سازی در فرهنگ وقف در کنار مساجد و مدارس موقوفه مخصوصاً در وصایایی که از محل ثلث اموال نوشته می‌شود را به عنوان دو پیشنهاد جهت رشد کتابخانه‌سازی در کشور پیشنهاد کرد.

 

گفتنی است شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گزارشی از وضعیت فضاهای فیزیکی کتابخانه‌های عمومی این استان و رسول بشیری‌وند مدیرعامل انجمن خیرین آذربایجان‌شرقی به ارائه گزارش از نحوه تأسیس، اهداف و فعالیت‌های انجمن از بدو تاسیس تاکنون پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: