کد خبر: 29700
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 مرداد 1396 - 14:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مشارکت ۲۱ هزارنفری همدانی‌ها در جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از مشارکت قریب به ۲۱ هزار همدانی در هفتمین جشنواره کتابخوانی روی خبر داد.
مشارکت ۲۱ هزارنفری همدانی‌ها در جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم (علیهم‌السلام) با معرفی شش عنوان کتاب در سه بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگ‌سال برگزار شد. در جهت افزایش مشارکت عمومی در هفتمین جشنواره رضوی بیش از ۳۰ جلسه درون و برون‌سازمانی با دستگاه‌های مختلف استان همدان جهت تشریح اهداف و نحوه اجرای برنامه‌های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تشکیل شد که با استقبال خوبی از سوی این دستگاه‌ها مواجه شدیم.

عاطفه زارعی از کمک ۱۲۸ میلیون ریالی خیرین همدانی به هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و اظهار داشت: در بسیاری از شهرستان‌ها نیز جوایزی از سوی خیرین خریداری شد تا بین برگزیدگان توزیع شود.

زارعی، اظهار داشت: دانشگاه‌های بوعلی سینا، پیام نور، علوم پزشکی و آزاد اسلامی واحد همدان، سپاه انصارالحسین (علیه‌السلام) و برخی دستگاه‌ها به‌صورت جداگانه جشنواره کتابخوانی رضوی را در بین کارکنان و دانشجویان خود برگزار کردند و هدایای ویژه‌ای برای برندگان در نظر گرفتند. انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان، اداره‌کل زندان‌ها، دفتر امور اجتماعی استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خواهران و برادران، جمعیت هلال‌احمر، دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد، ستاد اقامه نماز و بنیاد غدیر استان تعدادی از دستگاه‌هایی بودند که در برگزاری این جشنواره همکاری لازم را داشته و درمجموع ۸۶ میلیون ریال جهت تأمین جوایز جشنواره کتابخوانی رضوی اختصاص دادند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان، با اشاره به اقدامات کتابخانه‌های عمومی استان در جهت برگزاری هرچه بهتر این جشنواره گفت: نصب بنرها و پوسترهای تبلیغاتی ویژه‌ جشنواره در سطح کتابخانه‌های عمومی استان و اماکن پرتردد شهری با همکاری شهرداری‌های استان ازجمله اقدامات تبلیغی و ترویجی در این زمینه بوده است.

 

وی تصریح کرد: ۲۰۸۴۵ نفر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند؛ ازاین‌بین ۲۱۶۳ نفر در بخش خانوادگی و ۱۸۶۸۲ نفر در بخش فردی مسابقه حضور یافتند. همچنین ۶۵۰۰ نفر در بخش کودک (نقاشی)، ۱۲۳۲۴ نفر از طریق مکتوب و ۴۴۲۴ نفر از طریق شیوه آنلاین در این مسابقه شرکت کرده‌اند. این در حالی است که تعداد شرکت‌کنندگان این جشنواره در سال گذشته کمی بیش از ۵ هزار نفر بوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: