کد خبر: 31185
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 15:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نامگذاری یکی از کتابخانه عمومی خیّرساز شهرستان نیر اردبیل به نام «مرحوم امیر حسین فردی»

منبع : لیزنا
یکی از کتابخانه عمومی خیّرساز شهرستان نیر به نام امیر حسین فردی، امیر داستان انقلاب، نامگذاری و از تابلو آن رونمائی شد.
نامگذاری یکی از کتابخانه عمومی خیّرساز شهرستان نیر اردبیل به نام «مرحوم امیر حسین فردی»

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در مراسم نکوداشت مرحوم امیر حسین فردی که با حضور همسر و دختر ایشان، محسن شاه رضایی مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی از نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور، حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی و یاور گنجی بخشدار مرکزی نیر و تعدای از مدیران دستگاه های اجرائی شهرستان نیر و مردم خونگرم روستای قره تپه شهرستان نیر در مسجد این روستا برگزار شد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با اظهار خرسندی از نامگذاری یکی از کتابخانه های عمومی نیر به نام مرحوم امیر حسین فردی، آثار وی را یکی از تأثیرگذارترین آثار ادبی در مخیله کودکان و نوجوانان دانسته و اظهار داشت: بسیاری از ما، کودکی و نوجوانی خود را با داستان های شیرین امیر حسین فردی در کیهان بچه ها سپری کرده ایم.

عزیزخانی، امید، ایمان و سرزندگی را از جمله عناصر داستان های فردی ذکر کرده و افزود: نویسندگان جوان بسیاری، علاقمندی خود به حوزه ادبیات و داستان را مدیون مرحوم امیر حسین فردی و شوق آفرینی وی در آثارش هستند.

وی، با اعلام برگزاری نشست های جمع خوانی آثار امیر حسین فردی در کتابخانه های عمومی استان، از برگزاری مسابقه کتابخوانی «اسماعیل» از آثار این نویسنده پرآوازه حوزه کودک و نوجوان خبر داد.

رئبس بنیاد نخبگان استان نیز در این مراسم، با تقدیر از اهالی روستای قره تپه، آشنائی با اهالی زادگاه مرحوم امیر حسین فردی را افتخاری برای خود دانسته و اظهار داشت: صداقت و پاکی برگرفته از طبیعت را میتوان در جای جای آثار فردی مشاهده کرد و این موهبت، مرهون فضای روستای زرخیز قره تپه است.

حسین شایقی، نکوداشت شخصیت های علمی، فرهنگی، هنری و ادبی استان را یکی از اولویت های بنیاد نخبگان ذکر کرده و از همکاری ارگان های مختلف بالاخص اداره کل کتابخانه های عمومی تقدیر کرد.

وی، نقش امیر حسین فردی در پایه گذاری و تبیین داستان انقلاب دارای اهمیت بسیار دانسته و خاطرنشان ساخت: برای ابراز این محورین همین بس که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) از ایشان با نام امیر داستان انقلاب یاد کرده اند.

مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی از نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور نیز در این مراسم، با اشاره به ویزه برنامه های برگزار شده در جهت نکوداشت امیر حسین فردی، ایشان را دارای جایگاهی مهم در عرصه ادبیات انقلاب بالاخص در حوزه کودک و نوجوان دانسته و گفت: مرحوم امیر حسین فردی همواره دغدغه انقلاب، اسلام و فرهنگ داشت.

محسن شاه رضایی، علاقمندان به نویسندگی را به الگوبرداری از مرحوم امیر حسین فردی دعوت کرد و افزود: تأکید آن مرحوم همواره بر خواندن، نوشتن و دوباره نوشتن بود.

 

وی، امیرحسین فردی را به گفته مقام معظم رهبری، امیر داستان انقلاب دانسته و تأکید کرد: همه صاحبنظران بر نقش امیر حسین فردی و قلم فاخرش در علاقمندی کودکان و نوجوانان به ادبیات و داستان تأکید دارند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: