کد خبر: 31376
تاریخ انتشار: شنبه, 13 آبان 1396 - 11:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌ کتابخانه‌های مهریز یزد در بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار

منبع : لیزنا
نشست هم‌اندیشی مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران شهرستان مهریز در آستانه بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در کتابخانه مجتمع فرهنگی این شهرستان برگزار شد.
برنامه‌ کتابخانه‌های مهریز یزد در بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، نشست هم‌اندیشی مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران شهرستان مهریز در آستانه بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» با حضور بخشدار مرکزی، شهردار مهریز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در کتابخانه مجتمع فرهنگی مهریز برگزار شد.

 سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن هفته بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» اظهار کرد: این جلسه باهدف تبیین برنامه‌های متنوع و مفید در قالب‌های مختلف برای آشنایی بیشتر مردم با کتابخانه‌ها و جذب آنان برگزار شده است.

 وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های اداره متبوع برای بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و گفت: برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه سربازان، نقد و رونمایی کتاب «طرب‌سرای محبت»، همایش دوچرخه‌سواری با شعار «کتاب، کتابخوانی و سلامت»، اجرای قصه‌گویی و نمایش خلاق در کتابخانه‌ها، برگزاری اختتامیه مسابقه کتابخوانی محرم از کتاب «اشک باید رازدار باشد»، معرفی سلسه آثار علی سالک با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، بازدید مدارس، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای و همچنین برگزاری نشست کتاب‌خوان شوراهای اسلامی روستا، بخشی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در هفته بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار است.

 در ادامه، مهدی دهقان‌زاده، بخشدار مرکزی مهریز با تأکید بر اهمیت موضوع کتابخوانی و ترویج آن در روستاها از مسئولان و کتابداران روستایی خواست تا طرح‌ها و ایده‌های ابتکاری و فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی اجراشده در روستاها را به دبیرخانه جشنواره در شهرستان مهریز ارسال کنند.

 وی افزود: حمایت مادی و معنوی بخشداری از بهترین طرح در سطح شهرستان از برنامه‌های این ارگان است.

 در این نشست، زهرا دهقانی‌زاده، مسئول کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع)، کتاب «۵۰ نکته برای حفظ تندرستی» را در حوزه سلامت معرفی کرد.

 تشریح فراخوان چهارمین جشنواره کشوری روستاها و عشایر دوستدار کتاب و معرفی پایتخت کتاب ایران نیز بخش دیگری از این مراسم بود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: