کد خبر: 33151
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 بهمن 1396 - 14:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در نهبندان استان خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهبندان در هفته دوم بهمن‌ماه ۹۶ میزبان برنامه‌های متنوع فرهنگی شدند.
برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در نهبندان استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، معرفی،‌ نقد و روخوانی کتاب، جمع خوانی، قصه‌خوانی، شعرخوانی و شاهنامه‌خوانی ازجمله برنامه‌های اجراشده توسط کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهبندان در هفته دوم بهمن‌ماه ۹۶ بوده است.

نشست شاهنامه‌خوانی به همت کتابخانه باقرالعلوم (ع)

نشست شاهنامه‌خوانی از داستان «بوسه اهریمن» شاهنامه که توسط محمدرضا یوسفی بازآفرینی شده، در کتابخانه باقرالعلوم (ع) برگزار شد. در این نشست مسئول کتابخانه کتاب را برای بچه‌ها روخوانی کرد.

 

پژوهش درباره بازیافت زباله در کتابخانه باقرالعلوم (ع)

پژوهش درباره بازیافت زباله با حضور تعدادی از دانش آموزان مقطع ابتدایی در کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) انجام شد. در این برنامه مسئول کتابخانه با ارائه منابع موردنیاز و توضیحات لازم به دانش آموزان آن‌ها را با انواع زباله شیوه بازیافت آن‌ها آشنا کرد.

 

نشست جمع خوانی در کتابخانه باقرالعلوم (ع)

نشست جمع خوانی از کتاب «پرندگان آهنین: آشنایی با دانش و فناوری انواع هواپیما، موشک، ماهواره و فضاپیما» نوشته عباس خاراباف، با حضور تعدادی از اعضا در کتابخانه باقرالعلوم (ع) برگزار شد. 

این کتاب برای آشنایی با دانش و فنّاوری انواع هواپیما، موشک، ماهواره و فضاپیما و بر اساس منابع علمی و دانشگاهی جهان تألیف شده است. فصل‌های کتاب شامل «از تولّد موشک‌ها تا عصر فضا»، «آشنایی با جو زمین و ویژگی‌های آن»، «سامانه‌های هوایی و فضایی»، «انواع هواگردها، هواپیماها، پرنده‌های هوایی، ماهواره‌ها و ایستگاه‌های فضایی»، «موشک‌ها و وسایل پرتابی»، «تحلیل آینده سفرهای هوایی و سامانه‌های فضایی»، «آشنایی با مهندسی هوافضا، رشته آن، دانشگاه‌های هوافضا و مشاغل مرتبط با آن» و «معرفی سامانه‌های هوافضایی ایرانی» است.

 

نشست معرفی و روخوانی کتاب در کتابخانه باقرالعلوم (ع)

نشست معرفی و روخوانی کتاب «سیزده‌ساله‌ها: خاطراتی از رزمندگان نوجوان» نوشته هادی شیرازی، انتشارات شهید کاظمی با حضور تعدادی از اعضا در کتابخانه باقرالعلوم (ع) برگزار شد.

این کتاب بر اساس خاطرات شهدا و ایثارگران نوجوان دوران دفاع مقدس نوشته شده و در سیزده فصل با عناوین آماده شهادت (حضرت اسماعیل)، سرباز سیزده‌ساله حسین علیه‌السلام (حضرت قاسم)، رهبر سیزده‌ساله (شهید محمدحسین فهمیده)، سقای کربلای خرمشهر (شهید بهنام محمدی)، دل‌تنگ آغوش خدا (شهید سهام خیام)، شهردار زبیدات (شهید مهرداد عزیز اللهی)، پهلوان کوچک (شهید سعید طوقانی)، زمزمه یا حسین (شهید محمدحسین ذوالفقاری)، از قبیله خورشید (شهید ابراهیم تباشیر)، لاله سرخ (شهید کاظم حیدری حبیبی)، بوی عطر گل یاس، شب ملکوتی و مداد سرخ تدوین شده است.

 

نشست روخوانی حکایات مثنوی در کتابخانه باقرالعلوم (ع)

نشست روخوانی از کتاب «بشنو از نی: شرحی بر حکایات مثنوی» نوشته سیدحسین حق‌شناس، از انتشارات شاکر با حضور جمعی از اعضا در کتابخانه باقرالعلوم (ع) برگزار شد. «بشنو از نی» مشتمل بر مطالبی دینی، علمی، اخلاقی، عرفانی تاریخی، ادبی و اجتماعی، شرح و تحقیقی  درباره حکایات مطرح‌شده در مثنوی معنوی است. در این اثر، سعی شده حکایات مولوی در مثنوی، با استفاده از آیات و روایات، شرح داده شود.

 

نشست معرفی و نقد کتاب به همت کتابداران کتابخانه برکت شهید یوسفی در دبستان شهید مقری روستای دهک

در راستای اجرای طرح کتاب‌خوان ماه و هم‌زمان با دهه فاطمیه، نشست معرفی و نقد کتاب «مجموعه زندگانی چهارده معصوم (ع): حضرت فاطمه (س)» در دبستان شهید مقری روستای دهک برگزار شد.

این کتاب را «واحد پژوهش مسجد مقدس جمکران» برای کودکان و نوجوانان به رشته تحریر درآورده است. این کتاب ویژه گروه‌ سنی (ب) و (ج) است که نویسنده در آن، زندگی‌نامه حضرت فاطمه (س) را در قالب داستان از بدو تولد تا رحلت و شهادت نوشته است.

 

نشست شعرخوانی در کتابخانه برکت شهید یوسفی

جلسه شعرخوانی از کتاب «من جوجه شدم» نوشته مهری ماهوتی، انتشارات کتاب‌های پروانه برگزار شد. این کتاب، حاوی اشعاری کوتاه است که دنیایی رؤیایی را برای کودکان به تصویر می‌کشد. مطالعه این کتاب، قدرت تخیل کودکان را ارتقا می‌دهد.

 

کتاب‌خوان مدرسه‌ای به همت کتابداران کتابخانه غلامحسین آسکُتی

پنجاهمین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای شهرستان نهبندان توسط کتابداران کتابخانه غلامحسین آسکُتی در دبیرستان شهید حسین مسافر روستای خوانشرف برگزار شد.

در این نشست، شش نفر از دانش آموزان به معرفی کتاب پرداختند. کتاب‌های «ازدواج فامیلی» نوشته حامد حبیبی/ توسط: سعید طالبی (دانش‌آموز)، «شاه‌عباس کبیر» نوشته محمد احمد پناهی/ توسط: یاسین اکبری (دانش‌آموز)، «فانوسی در باد» نوشته جمال‌الدین اکرمی/ توسط: علی نوری مختار (دانش‌آموز)، «بچه‌های خاک» نوشته محمدرضا یوسفی/ توسط: محمدصادق قاسمی (دانش‌آموز)، «ترکش‌های ولگرد» نوشته داوود امیریان/ توسط: جواد طالبی (دانش‌آموز) و «تن‌تن و سندباد» نوشته محمد میرکیانی/ توسط: علیرضا احسانی مقدم (دانش‌آموز) ارائه شد.

 

نشست معرفی و نقد کتاب به همت کتابداران کتابخانه برکت چاهشند

نشست معرفی و نقد کتاب «من نبودم دستم بود» نوشته لعیا اعتمادی به همت کتابداران کتابخانه برکت در دبستان آزادگان چاهشند با حضور دانش آموزان برگزار شد. «من نبودم دستم بود» کتابی است مخصوص گروه سنی (ج) است.

 

نشست جمع‌خوانی در کتابخانه برکت چاهشند

نشست جمع‌خوانی از کتاب «آزادی اسیران» نوشته سعید رزاقی، انتشارات آستان قدس رضوی در کتابخانه برکت چاهشند برگزار شد. این کتاب، مجموعه داستان‌های مذهبی برای گروه سنی (ج) است.

 

نشست کتاب‌خوان در کتابخانه برکت چاهشند

هفتاد و سومین نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای شهرستان نهبندان در کتابخانه برکت چاهشند برگزار شد. در این نشست کتاب‌های «ماه پیشونی» نوشته محمدرضا یوسفی/ توسط: ام‌البنین ایمانی پور (دانش‌آموز)، «قصه‌هایی از امام علی (ع) و یارانش» نوشته مژگان شیخی/ توسط: سامیه شیردل (دانش‌آموز)، «جم جمک برگ خزون» نوشته افسانه شعبان نژاد/ توسط: زهرا چشک (دانش‌آموز)، «بیب بیب قصه» نوشته لاله جعفری/ توسط: رقیه چشک (دانش‌آموز)، «دریانوردی با دوچرخه» نوشته زهره سرخوش/ توسط: علیرضا پریزن (دانش‌آموز) و «من مامان بابا» نوشته اشرف قدیری/ توسط: محمدرضا پریزن (دانش‌آموز) ارائه شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: