کد خبر: 34689
تاریخ انتشار: شنبه, 05 خرداد 1397 - 11:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه ستاد اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی کرمان تشریح شد

منبع : لیزنا
 دبیر ستاد هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان کرمان در دومین جلسه این ستاد به تشریح برنامه‌های این اداره کل در اجرای جشنواره کتابخوانی پرداخت.
برنامه ستاد اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی کرمان تشریح شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان، محمدجواد حسین زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در جلسه ستاد استانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: سال گذشته ظرفیت‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین علاقه‌مندی مردم به شرکت در مسابقات کتابخوانی موجب همراهی بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم این استان در جشنواره کتابخوانی شد. برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب اعضای ستاد هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری نیز می‌تواند موجب معرفی اهداف جشنواره و ترغیب مخاطبان به حضور شود.

حسین زاده هدف از اجرای جشنواره کتابخوانی را ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ مطالعه منابع مرتبط با سیره امام رضا (ع) دانست و گفت: جشنواره کتابخوانی سال جاری نیز با معرفی ۷ عنوان کتاب در رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگ‌سال به‌صورت فردی و خانوادگی و به شکل مکتوب و آنلاین برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی جهت اجرای باشکوه این جشنواره گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی، اطلاع‌رسانی از طریق پیامک و پست الکترونیکی  و همچنین تعامل با دستگاه‌های فرهنگی استان می‌تواند موجب معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی و افزایش جلب مشارکت مردمی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید بر لزوم استفاده از تبلیغات محیطی در معرفی جشنواره، طراحی و چاپ پوستر، بنر و اقلام تبلیغاتی مرتبط و ارسال آن‌ها به کلیه کتابخانه‌های عمومی و ادارات فرهنگی استان، تهیه و توزیع لوح فشرده حاوی نسخه پی‌دی‌اف منابع مسابقه، ایجاد امکان مشارکت آنلاین داوطلبین و تعامل با خیرین و دستگاه‌های فرهنگی را ازجمله تمهیدات این اداره کل در برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی دانست.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی فضای مجازی، جلب مشارکت حداکثری اقشار مختلف خصوصاً کودکان و نوجوانان، بهره‌گیری از فرصت ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر و تعامل مناسب با رسانه‌های جمعی جهت معرفی منابع مسابقه تأکید کرد.

حسین زاده در پایان با اشاره به محدودیت ارسال منابع چاپی جشنواره کتابخوانی رضوی به کتابخانه‌های عمومی، اطلاع‌رسانی مطلوب جهت جلب مشارکت اقشار و گروه‌های مختلف به‌صورت آنلاین در جشنواره را یادآور شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: