کد خبر: 35064
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 خرداد 1397 - 10:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کمک نیم میلیارد ریالی خیران برای احداث کتابخانه در آذربایجان غربی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۴۵۰ میلیون ریال از سوی خیران برای احداث نخستین کتابخانه خیرساز این استان در میاندوآب هزینه شده است.
کمک نیم میلیارد ریالی خیران برای احداث کتابخانه در آذربایجان غربی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، علی فیروز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: مشارکت خیران در ساخت فضاهای فرهنگی بیش‌ازپیش احساس می‌شود. انجمن خیرین کتابخانه‌ساز این استان از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرده و تا پایان سال جاری نخستین طرح خود را به بهره‌برداری می‌رساند. بر اساس آخرین آمار مربوط به سال ۹۶، در حال حاضر یک‌میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۷۲ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است؛ ۵۶ هزار و ۱۴ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند و ۶۷۵ هزار و ۸۹ جلد کتاب در سال ۱۳۹۶ از کتابخانه‌های استان به امانت برده شد. همچنین در سال گذشته ۳۸۹ نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و ۲۳۳ نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای در آذربایجان غربی برگزار شد.

فیروز با اشاره به راه‌اندازی چهار باب کتابخانه در آذربایجان غربی در سال گذشته، گفت: ۲ باب کتابخانه در خوی، یک باب کتابخانه در روستای کشتیبان ارومیه و یک باب در شهر آواجیق چالدران احداث شد. همچنین موافقت‌نامه احداث ۱۳ باب کتابخانه جدید در استان با اعتباری بالغ‌بر ۶۲ میلیارد ریال امضا شده و از این میزان، اعتباری در حدود ۱۷ میلیارد ریال تخصیص داده شده است. خیران نیز تاکنون ۴۵۰ میلیون ریال برای احداث نخستین کتابخانه خیر ساز این استان در میاندوآب هزینه کرده‌اند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: