کد خبر: 35318
تاریخ انتشار: شنبه, 09 تیر 1397 - 12:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری مراسم قصه‌خوانی از کتاب‌های هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی در اردبیل

منبع : لیزنا
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد گفت: با استقبال قشرهای مختلف مردم و مسئولین مراسم قصه خوانی و مسابقه نقاشی از منابع هشتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی برای کودکان برگزار شد.
برگزاری مراسم قصه‌خوانی از کتاب‌های هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی در اردبیل

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، حجت‌الاسلام امین پورمحمد اظهار کرد: ما در شهرستان پارس‌آباد و برای معرفی و شناساندن ابعاد مختلف برگزاری جشنواره رضوی فعالیت‌های متعددی را اعم از اطلاع‌رسانی به شکل عمومی و در ورودی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی با نصب بنر و پوستر انجام دادیم تا علاقمندان در جریان برگزاری این جشنواره قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری در اماکن مختلف، میادین و سطح شهر به شکل گسترده اقدام به نصب تابلوها و بنرهای تبلیغاتی کردیم تا علاقمندان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که با محوریت 7 کتاب در گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار می شود، مشارکت نمایند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد بیان کرد:علاوه بر منتخبین کشوری که از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور مورد تقدیر قرار می گیرند در سطح شهرستان نیر با جذب مشارکت، فرمانداری، شورا و شهرداری و ظرفیت خوب خیرین بیش از 26 قطعه کارت هدیه 500 هزار ريالی جذب شده تا به منتخبین شهرستانی این جشنواره در کنار لوح سپاس و سایر هدایا تقدیم کنیم.

پورمحمد افزود: برای تشویق و ترغیب و آگاهسازی عموم مردم نسبت به اهمیت این جشنواره و جلب مشارکت بالای آنها قرار است پیش از خطبه‌های نماز جمعه و از طریق تریبون‌های مختلف سخنرانی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها در مدت باقیمانده زمان برگزاری انجام شود تا علاقمندان با تهیه و مطالعه 7 کتاب اعلام شده در این حوزه ضمن آشنایی با زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، در این رویداد فرهنگی حضور یابند.

وی با قدردانی از حضور مدیر کل و کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در شهرستان مرزی پارس‌آباد و بازدید از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مرزی تصریح کرد: ما امروز شاهد برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان بودیم که با حضور 50 نفر از کودکان علاقمند این رویداد برگزار شد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد در ادامه به فعالیت‌های تابستانی کتابخانه‌های عمومی در قالب برگزاری فعالیت‌های جمع‌خوانی و قصه‌گوئی و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی در قالب موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ریزی‌ها با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام شده و امیدواریم نتایج سودمندی را به همراه داشته باشد.

پورمحمد ادامه داد: هر هفته قرار است در طول تابستان یک برنامه شاخص در قالب معرفی کتاب، طرح جمع‌خوانی کتاب و مطالعه و خلاصه‌نویسی آثار مورد مطالعه در کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد اجرا شده و به منتخبین جوایزی اهدا شود.

وی فعالیت 9 باب کتابخانه نهادی و سه باب کتابخانه مشارکتی و خیرساز را در این شهرستان مرزی یادآور شد و بیان کرد: 12 هزار نفر از جمعیت این شهرستان با عضویت در کتابخانه‌های عمومی از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

گفتنی است این مراسم با حضور امام جمعه، شهردار، رئیس شورای شهر،معاون فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: