کد خبر: 35367
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 تیر 1397 - 12:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان باغملک خوزستان برگزار شد

منبع : لیزنا
اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی باغملک در سال 97 با محوریت  هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و ارائه گزارش از مشکلات کتابحانه های عمومی برگزار شد.
اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان باغملک خوزستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، با محوریت هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی باغملک با حضور نجاتی پور فرماندارباغملک، مرادی نیا رئیس اداره کتابخانه های عمومی باغملک و جمعی از اعضای انجمن در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

نجاتی پور فرماندار باغملک به بیان اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه امروزی پرداخت و افزود:کتابخانه های شهر نیازمند توجه ویژه و جدی مسئولین در بحث توسعه و احداث است و حمایت از مجموعه کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی که فعالیت های بیشماری و موثری انجام می دهند ضروری است.

عبدرحمان مرادی نیا رئیس اداره کتابخانه های عمومی با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت : این جشنواره با هدف ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با سبک و شیوه زندگی رضوی برگزار می شود.

مرادی نیا درمورد اهمیت هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: حفظ و افزایش میزان مشارکت شرکت کنندگان، استفاده از ظرفیت کتابخانه ها، کتابداران و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت منابع جشنواره را، راهکارهایی برای افزایش جلب مشارکت مردمی دانست؛ کتابخانه های عمومی به منظور برگزاری هرچه بهتر این جشنواره نیازمند همکاری و مشارکت نهادها و سازمان های دولتی و مردم نهاد است .

حجه الاسلام غروی امام جمعه موقت صیدون و عضو انجمن کتابخانه ها با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: جشنواره  معنوی  رضوی یکی از مهمترین جشنواره های است که در کنار ترویج مطالعه به ترویج بهترین سبک زندگی اسلامی از سیره ی پاک علوی امام رئوف می پردازد. لذا باید دستگاه های اجرایی و شهرداری اطلاع رسانی شایسته جهت بهره مندی از فضایل این جشنواره به نحو احسنت به اجراء گذارند.

در ادامه هریک از اعضای انجمن به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون دستور کار جلسه پرداختند و تصمیماتی در راستای بهبود وضعیت کتابخانه ها و میزان مطالعه در شهر و اطلاع رسانی جشنواره رضوی ارائه دادند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: