کد خبر: 35929
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 مرداد 1397 - 12:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 برگزاری نشست کتابخوان در کتابخانه عمومی شهید کریمی در استان گیلان

منبع : لیزنا
مسئول کتابخانه عمومی شهید کریمی لاهیجان از برگزاری نشست کتاب خوان ویژه معرفی منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبرداد.
 برگزاری نشست کتابخوان در کتابخانه عمومی شهید کریمی در استان گیلان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، به گفته علی صفرپناه، مسئول کتابخانه عمومی شهید کریمی، در این نشست ویژه که با حضور جمعی از اعضای کتابخانه عمومی شهید کریمی برگزار شد، چهار عنوان کتاب از منابع هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی توسط اعضا معرفی شد که در ادامه به بخشهایی از این کتاب ها اشاره می شود.

«مهر ولایت در آسمان ایران»، نویسنده: علی کریمی جهرمی، ناشر: بوستان کتاب/ ارائه دهنده: ستایش یزدانی (عضو کتابخانه)

این کتاب تحقیقی اجمالی در زمینه ابعاد مختلف زندگانی، شخصیت، فضایل و معجزات امام رضا(ع) است. در این اثر ضمن بیان گوشه‌هایی از کیفیت ولادت، معرفی خاندان و زندگانی امام رضا(ع)، به جهات مختلف شخصیت ایشان اعم از سیره اخلاقی، عبادی، اجتماعی، سیاسی و علمی آن امام پرداخته شده و روش زندگانی ایشان با توجه به شرایط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن دوران و ولایت عهدی ایشان، مورد بحث و بررسی اجمالی قرار گرفته است. نویسنده داستان‌هایی از زندگانی امام رضا(ع)، اخلاق کریمانه ایشان، کثرت عبادت وی، نحوه برخوردوی با اقشار مختلف مردم، معجزات و کرامات ایشان در دوران حیات و پس از رحلت آن امام و مقابله ایشان با خط انحراف در زمان خویش نقل و اهمیت زیارت قبر شریف ایشان و آثار دنیوی و اخروی آن را از منظری روایی بیان کرده است.

«مسافر هشتم»، نویسنده: مژگان شیخی، ناشر: قدیانی/ ارائه کنند: نیایش یزدانی (عضو کتابخانه)

در این داستان، نویسنده به مسیری که امام رضا(ع) پیموده و مسائلی که برای ایشان اتفاق افتاده در قالب داستانی اشاره کرده است. این مجموعه داستان‌های کوتاهی را شامل می‌شود که به زندگی هشتمین امام شیعیان می‌پردازد. «بوی خوش نان، یک سبد خرما، یک روز تابستانی، مامون در تالار آینه، پیک ها و پیام ها، کاروان می رود، سرزمین آب های فراوان و...» از جمله داستان‌های این کتاب است.

«ماه هشتم»، نوشته: مهدی غلامعلی، ناشر: دارالحدیث/ ارائه کننده: فاطمه ملا احمدی (عضو کتابخانه)

این کتاب مجموعه‌ای از نوشتارهای کوتاه به منظور معرفی زندگی و شخصیت و سیره امام رضا(ع)، از مجموعه ۶ جلدی کتاب‌های همایش ملی حدیث رضوی است. این تحقیق براساس متون معتبر تاریخی و روایی صورت گرفته و به شکلی خوش خوان و کوتاه نگارش شده است. مطالب زندگی نامه امام از ولادت تا شهادت در ۵۵ بخش (به تعداد سال‌های عمر شریف آن حضرت) تنظیم شده است. شیوه نویسنده، بیان مطالب مهم و علمی با بیانی ساده بوده است. بنابراین زبان متون تاریخی- روایی را امروزی کرده و با توجه به شیوه رایج تألیف کتاب‌های همگانی در دوران ما، بنا را بر گزیده گویی و اختصار در هر بخش گذاشته است.

«کاش تو را می دیدم»، نویسنده: مژگان شیخی، ناشر: قدیانی/ ارائه دهنده: محدثه ابراهیمی (عضو کتابخانه)

کتاب «کاش تو را می‌دیدم» نوشته مژگان شیخی مربوط به فرازهایی از زندگی حضرت معصومه(س) و حوادث تاریخی زمان ایشان در نوبت پنجم چاپ به بازار کتاب رسید. مژگان شیخی، نویسنده این کتاب، با نوشتن قسمت‌هایی مهم و تأثیرگذار از زندگی این بانوی بزرگوار در مجموعه‌ای جامع در برقراری ارتباط با مخاطب موفق عمل کرده‌ است.

کتابخانه عمومی شهید کریمی لاهیجان به وصیت شهید گرانقدر شیخ ابوالحسن کریمی، همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی، در اسفند ماه سال94 در یکی از محله های شهر لاهیجان افتتاح و به بهره برداری رسید. این کتابخانه محله محور در دو سال گذشته میزبان بسیاری از برنامه های فرهنگی بوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: