کد خبر: 36028
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 مرداد 1397 - 16:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرپل ذهاب

منبع : لیزنا
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سرپل ذهاب با حضورفرماندار سرپل‌ذهاب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و سایر اعضای انجمن در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرپل ذهاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کرمانشاه، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سرپل ذهاب با حضور محبت جمالی نیا، فرماندار سرپل‌ذهاب؛ معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و سایر اعضای انجمن روز  ۲۸ تیرماه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

محبت جمالی نیا، فرماندار سرپل‌ذهاب ضمن خیر مقدم به مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و سایر حاضرین در جلسه گفت: در زلزله اخیر بیشترین آسیب را ساختمان های کتابخانه های عمومی داشته اند که نیاز است با توجه به اهمیت ویژه آنها هرچه سریعتر در ساخت و مقاوم سازی دو کتابخانه شهر اقدام لازم صورت پذیرد.

جمالی نیا کتاب و کتابخوانی را مهم ترین امر در بالا بردن آگاهی و فرهنگ جامعه دانست و گفت: لازم است در تمام جلسات شهرستان، کتاب و کتابخوانی را با طرح موضوع کتابخوانی یا معرفی کتاب و یا جمله ای از یک کتاب و غیره بگنجانیم، همچنین مسئولان شهر باید هر چند وقت از کتابخانه های عمومی بازدید داشته باشند.

فرماندار سرپل ذهاب جشنواره رضوی را یکی از مهمترین مسابقات کتابخوانی دانست و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان سرپلذهاب یک فرصت مناسب است تا مردم را از فکر و مشکلات زلزله در بیاریم و به امر مهم کتابخوانی سوق دهیم.

مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه ضمن تبریک دهه کرامت و نیز انتصاب فرماندار جدید سرپلذهاب گفت: دو کتابخانه عمومی شهر سرپلذهاب در زلزله اخیر دچار خسارت شد به طوریکه کتابخانه رسالت باید تخریب و ساخته شود و کتابخانه علامه امینی نیز نیاز به مقاوم سازی دارد. در این ایام کتابداران ما با توجه به اینکه خانه و کاشانه خود را از دست داده بودند اما پیگیر امور کتاب و کتابخوانی در شهر بوده و هستند.

وی در ادامه گفت: با همت مسئولین و کتابداران شهرستان و استان بعد از زلزله طرح های خیلی خوبی با موضوع کتاب از قبیل طرح «دوباره با کتاب»، جمع خوانی کتاب، مسابقات نقاشی، توزیع عروسک و لباس گرم اجرا شد.

حسنی خونسار در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگترین مسابقه کتابخوانی در سطح کشور است، عنوان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت بیش از ۱۸ ارگان دولتی و غیر دولتی هم اکنون در استان در حال برگزاری است و به علت استقبال مردم از جشنواره، مهلت شرکت در این مسابقه تا ۱۰ مرداد ماه ۹۷ تمدید شد.

وی گفت: در نظر داریم که در دهه ولایت همزمان با سراسر کشور مراسم اختتامیه ویژه جشنواره رضوی را در سرپل ذهاب برگزار کنیم.

امیر اسماعیلی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سرپل ذهاب ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی، گفت: با توجه به تخریب و تعطیلی کتابخانه های عمومی شهر سعی شده که با استفاده از دو کانکس خدمات کتابخانه های عمومی در شهر سرپل ذهاب تعطیل نشود و برنامه هایی از قبیل کلاس های قصه گویی، نشست های کتاب‌خوان، جمع خوانی کتاب و تحلیل و بررسی کتاب برگزار شد.

در ادامه هریک از حاضرین در جلسه در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی، نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه کتاب و کتابخوانی ارائه کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: