کد خبر: 36266
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 مرداد 1397 - 17:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست های کتابخوانی در آستان مقدس امامزاده سیدعلی قم

منبع : لیزنا
همزمان با اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در تابستان و به همت مدیران ارشد آستان مقدس حضرت امامزاده سیدعلی، نشست های کتابخوانی با محوریت منابع جشنواره رضوی در آستان مقدس امامزاده سیدعلی قم برگزار شد.
برگزاری نشست های کتابخوانی در آستان مقدس امامزاده سیدعلی قم

به گزارش لیزنا ب اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، همزمان با اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در تابستان و به همت مدیران ارشد آستان مقدس حضرت امامزاده سیدعلی، نشست های کتابخوانی با محوریت منابع جشنواره رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن مدرسی، مدیرهیات امنا و مسئول قرآنی آستان؛ فاطمه سالاری، مسئول فرهنگی و سایر مسئولین این آستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن مدرسی در این خصوص اظهار داشت: با هماهنگی واحد خواهران و برادران امامزاده سیدعلی، فراخوان و دعوت از عموم مردم و انجام تبلیغات و اطلاع رسانی جشنواره رضوی، شماری از خانواده ها همراه با کودکان و نوجوانان با حضور در رواق های مختلف حرم امامزاده سید علی واقع در بلوار 15 خرداد، با کتاب های جشنواره رضوی در سه گروه سنی آشنا شدند. با مدیریت آستان، بخش فرهنگی امامزاده متولی شعرخوانی، قصه گویی و برگزاری مسابقه نقاشی از کتاب های «مژده گل: روایت داستانی از زندگی امام رضا(ع)» نوشته محمود پوروهاب و «مهمان خراسان: مجموعه اشعار» گردآوری سعید بیابانکی برای کودکان شد.

مدیر هیات امنای آستان مقدس امامزاده سیدعلی بیان کرد: معرفی کتاب های «به سپیدی یک رویا» نوشته فاطمه سلیمانی و «ماه هشتم» در دو بخش خواهران و برداران، توسط خدام حرم و مسئولان هیات های مذهبی صورت گرفت. از نکات درخور توجه این نشست، استقبال از کتاب «به سپیدی یک رویا» نوشته فاطمه سلیمانی در واحد خواهران و «کتاب مسافر هشتم» نوشته مهدی غلامعلی در بخش برادران بود. در ادامه پاسخنامه ها و کتاب ها در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین مدرسی همچنین اظهار داشت: مدیران قرآنی حرم مطهر امامزاده سیدعلی نیز با تشکیل یک دورهمی دوستانه، ضمن معرفی کتاب های «مسافر هشتم» و «کاش تو را می دیدم» نوشته مژگان شیخی، به چکیده گویی و بلندخوانی بخش هایی از کتاب ها پرداختند و در ادامه این دو اثر معنوی و فرهنگی توسط نوجوانان جمع خوانی شد.

مدیر هیات امنای آستان مقدس امامزاده سیدعلی در پایان بیان کرد: ایجاد غرفه کودک و نوجوان، سالن ویژه خواهران و برادران از جمله حمایت های سازمان اوقاف و امور خیریه ناحیه یک استان قم در برگزاری هشتمین جشنواره رضوی با بهره مندی از ظرفیت های موجود امامزاده بود.

یادآور می شود مردم قم ارادت ویژه‌ای به این آستان مقدس دارند و طبق گفته آیت‌الله العظمی سیدشهاب الدین مرعشی نجفی، حضرت سید علی(ع)، ابوالفضل قمی‌ها است. زیرا ایشان از نوادگان حضرت ابوالفضل العباس هستند. آستان مقدس آن حضرت پس از حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) همچون نگینی در شهر قم می درخشد.

بارگاه امامزاده شاه سید علی در خیابان 15خرداد یا دروازه ری قدیم قرار دارد و از بقاع متبرکه فعال و خلاق در زمینه های فرهنگی و مذهبی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: