کد خبر: 38154
تاریخ انتشار: یکشنبه, 16 دی 1397 - 08:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با هدف ایجاد و تقویت فرهنگ آماری

مجموعه کارگاه‌ «استقرار نظام جامع آماری نهاد» آغار به کار کرد

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
در پی تدوین نظام جامع آماری نهاد و به منظور ایجاد و تقویت فرهنگ آماری، مجموعه کارگاه‌ «استقرار نظام جامع آماری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» با حضور مسئولان و مدیران کل استانی نهاد، آغاز به کار کرد.
مجموعه کارگاه‌ «استقرار نظام جامع آماری نهاد» آغار به کار کرد

به گزارش لیزنا، مجموعه کارگاه‌ «استقرار نظام جامع آماری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» که در دو بخش مدیران کل استانی و مدیران ستادی، پیش‌بینی شده بود، از روز شنبه ۱۵دی ماه با حضور امین متولیان، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و حسام قربانعلی، مدیرکل امور مجلس و استان ها و همچنین مدیران کل استانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آغاز به کار کرد.

در این کارگاه‌ که با هدف آشنایی با انواع داده‌های آماری و نمودارهای آماری توصیفی، روش‌های حل مسئله آماری، انواع گزارش‌های آماری، تعاریف و مفاهیم در تولید آمارهای رسمی، استفاده از آمارهای رسمی در تحلیل مسائل مختلف، اشتباهات معمول در بکارگیری آمار، روش‌های ارتقای سواد آماری، نقش آمار در برنامه‌ریزی، نقش آمار در مدیریت و تصمیم‌گیری و ... برپا می‌شود،   پژوهشگران و استادان پژوهشکده آمار ایران، به تدریس می‌پردازند.

بر این اساس مدیران کل استانی نهاد در کارگاه‌ سه روزه «استقرار نظام جامع آماری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» که تا ۱۸ دی ماه ادامه خواهد داشت، با مباحثی چون مبانی و روش‌های آماری، مبانی آمار رسمی، مدیریت مبتنی بر شواهد و آمار و همچنین روش‌های ارتقای سواد و فرهنگ آماری، آشنا می‌شوند.

لازم به ذکر است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از نیمه دوم سال ۹۵ پس از بررسی ویژه‌ای در وضعیت آماری خود، طی فراخوانی با دعوت از محققان و پژوهشگران فعال در حوزه آمار،  در زمینه تدوین نظام جامع آماری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گام برداشت که در نهایت این طرح با همکاری پژوهشکده آمار، در سه فاز تدوین و ارائه شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: