کد خبر: 39926
تاریخ انتشار: جمعه, 14 تیر 1398 - 11:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سالن مطالعه کتابخانه مرکزی امام خمینی (سره)

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
هم زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روزملی دختر مراسم رونمایی از نام سالن مطالعه خواهران کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد به نام شهیده مهری زارع عباس آبادی برگزار شد.
سالن مطالعه کتابخانه مرکزی امام خمینی (سره)

 

به گزارش لیزنا، همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روزملی دختر مراسم رونمایی از نام سالن مطالعه خواهران کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد به نام شهیده مهری زارع عباس آبادی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این جلسه با تبریک ایام میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز ملی دختر گفت: شهیده مهری زارع عباس آبادی یکی از دختران شهیده انقلاب اسلامی در مشهد مقدس است که در ایام انقلاب و جهت تحقق ارمانها و ارزشهای اسلامی ومبارزه با طاغوت در سن 13سالگی به درجه عظمای شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: همزمان با برگزاری مراسم خوانش کتاب "دختران هم شهید می شوند"سرگذشت داستانی شهیده مهری زارع عباس آبادی نامگذاری سالن مطالعه کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور به نام شهیده بزرگوار مهری زارع عباس آبادی نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: در یکی از جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی و در بخش معرفی کتاب، ضمن دعوت ازآزاده فرزام نیا نویسنده گرانقدر استان کتاب "دختران هم شهید می شوند" معرفی شد که درهمان جلسه نویسنده کتاب از قول مادر شهیده به تمایل خانواده وی برای نامگذاری مکانی فرهنگی در مشهد به نام وی سخن گفت و بیان این درخواست بجا وبحق مادر شهیده، زمینه نامگذاری سالن مطالعه خواهران کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) به نام وی شد.

وی ادامه داد: وی در تجلیل از جایگاه دختران به نامگذاری سالروز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به نام دختر یاد کرد و ادامه داد: تمامی علما و بزرگان دین که در شهر قم و در جوار حضرت معصومه(س) زندگی کرده اند بزرگترین افتخار خود را زندگی در جوار حرم مطهر ایشان ذکر کرده اند.

وی ادامه داد: مولود امروز، رسالت حضرت فاطمه زهرا(س) نسبت به حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زینب نسبت به اباعبدالله را نسبت به امام رضا(ع) عهده دار بود و با وجود سن کم و مشکلات فراوان با بهره گیری از فضایل وجودی خود پس از شهادت برادر، مسئولیت سنگین روشنگری و آگاهی بخشی را به دوش کشید.

در پایان این مراسم مسئولان و اعضای حاضر دراین مراسم با حضور در سالن مطالعه خواهران کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) در مراسم نامگذاری سالن مطالعه کتابخانه به نام شهیده مهری زارع عباس آبادی شرکت کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: