کد خبر: 40680
تاریخ انتشار: شنبه, 07 دی 1398 - 07:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آیین رونمایی از پوستر محی الدین در مشهد برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
آیین رونمایی از پوستر محی الدین در تبیین کتابشناختی شخصیت آیت الله محی الدین حائری شیرازی در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره)مشهد برگزار شد.
آیین رونمایی از پوستر محی الدین در مشهد برگزار شد

به گزارش لیزنا، همزمان با برگزاری نشست کتاب خوان فرهنگیان منطقه 6 آموزش و پرورش مشهد مقدس، آیین رونمایی از پوستر «محی الدین» در تبیین کتابشناختی شخصیت آیت الله محی الدین حائری شیرازی، با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، نورالله جهانشیری؛ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 6 مشهد، بیش از 100نفر از معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم گفت: همزمان با سالروز رحلت آیت الله حائری شیرازی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پاسداشت مقام علمی و معنوی این معلم اخلاق برنامه های ویژه ای برگزار می کند.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با طراحی پوستر شخصیت محوراین چندکتاب با عنوان«محی الدین» با موضوع معرفی آثار عالم وارسته آیت الله حائری شیرازی همزمان با 29آذرماه سالروز رحلت این عالم مجاهد همراه با تصاویر جلد کتاب و معرفی منابع ارائه شده در خصوص معرفی و تبیین شخصیت وی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی نیز ضمن توزیع این پوستر در کتابخانه و  دیگر مراکز فرهنگی و علمی در ادامه این طرح معنوی و مذهبی با استفاده از منابع معرفی شده در پوستر  برنامه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي از جمله نقد كتاب، نشست كتاب خوان، جمع خواني و  برنامه‌هاي خلاقانه براي معرفي هرچه بهتر كتاب‌ها و شخصيت آيت الله حائري شيرازي برگزار می کنند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی  آیت الله محی الدین حائری شیرازی و نقش وی در پیروزی انقلاب اسلامی و ولایتمداری وی یاد و خاطره این علم جلیل القدر را در دومین سالگرد رحلت گرامی داشت.

در ادامه این مراسم نشست 4عنوان کتاب توسط فرهنگیان منطقه شش آموزش و پرورش مشهد مقدس معرفی شد.

در ادامه این مراسم از پوستر این چند کتاب «محی الدین» نهاد کتابخانه های عمومی کشور که به مناسبت دومین سالگرد ارتحال آیت الله محی الدین حائری شیرازی، در تبیین شخصیت علمی و معنوی این عالم جلیل القدر تهیه و منتشر شده است رونمایی شد.

شایان ذکر است «با علی در صحرا »، «تربیت دینی کودک»، «تعلق» ، «تفکر» ، «حکومت جهانی خدا» ، «درس سحر» ، «مربی و تربیت و نماز» نمونه هایی از تالیفات آیت الله محی الدین حائری شیرازی است.

گفتنی است آیت الله محی الدین حائری شیرازی ظهر چهارشنبه ۲۹ آذر۱۳۹۶(۱ربیع‌الثانی ۱۴۳۹قمری) در سن ۸۱ سالگی درگذشت و در ۳۰ آذر۱۳۹۶در قم تشییع و در حرم فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: