کد خبر: 40081
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 مرداد 1398 - 09:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان قرچک برگزیدگان خود را شناخت

منبع : روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان تهران
اولین اختتامیه شهرستانی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تهران با تقدیر از ۱۵ برگزیده در شهر قرچک برگزار شد.
نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان قرچک برگزیدگان خود را شناخت

 به گزارش لیزنا، اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان قرچک با حضور علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران؛ شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی-اجتماعی استاندار تهران؛ بهمن خطیبی، فرماندار؛ حجت الاسلام و المسلمین حجت الله  اسماعیلی، امام جمعه شهرستان؛ علیرضا رشیدیان، بخشدار مرکزی؛ آرمان کادری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان؛ بهروز مشتاق، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مریم خدابنده، رئیس سازمان میراث فرهنگی و جمعی از روسای ادارات شهرستان های استان، مسئولان و مردم شهرستان قرچک صبح امروز (۲۰ مرداد ماه) در سالن کانون فرهنگی-تربیتی ملائک قرچک برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آمنه بیات، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قرچک ضمن خیرمقدم به میهمانان، اظهار داشت: هر اقدامی به نام اهل بیت(ع)،‌با لطف و نظر آن ها برگزار می شود. ما ایرانیان نیز مفتخر هستیم که لباس خدمتگذاری امام هشتم را بر تن داریم.

وی افزود: کتاب ما مسلمانان معجزه الهی ما است. این امر نشان از اهمیت کتاب در دین اسلام دارد و توجه به فرهنگ کتابخوانی از آموزه های دین ما است. جشنواره کتابخوانی رضوی همچنین یک هدف ویژه دارد که آن ترویج فرهنگ رضوی است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قرچک ادامه داد: در راستای برگزاری جشنواره، سازمان های مختلف یاری رسان ما بودند، اما در نهایت این شرکت کنندگان بودند که با حضور خود ما را یاری رساندند و در این آیین از ۱۵ نفر به عنوان برگزیده تقدیر خواهد شد.

بیات تاکید کرد: در نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شاهد افزایش چشمگیری در میزان شرکت کنندگان بودیم؛ این امر را در ابتدا لطف امام رضا(ع) می دانم و در ادامه از مسولان به ویژه امام جمعه شهرستان قرچک تشکر  ویژه دارم.

علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه استان تهران نیز در این مراسم بیان کرد: جشنواره با دو هدف ویژه ترویج فرهنگ کتابخوانی و  ترویج فرهنگ رضوی برگزار شد.

وی تصریح کرد: از ویژگی های مهم این دوره از جشنواره تنوع منابع بود که علاقمندان با هر سلیقه ای می توانستند به روش های مختلف در جشنواره شرکت کنند. این رویداد در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار شد. همچنین در این جشنواره امکان مشارکت به صورت فردی و خانوادگی میسر بود.

وی افزود: از دیگر ویژگی های ممتاز این جشنواره استفاده از فضای مجازی بود که امسال مورد استقبال بیش از پیش علاقمندان کتاب و کتابخوانی قرار گرفت و شاهد رشد بالای شرکت کنندگان در بخش آنلاین بودیم.

نیکنام تاکید کرد: مردم خوب قرچک با عشق به اهل بیت(ع)، حضوری موفق در این جشنواره داشتند و امید است در دوره دهم شاهد حضور شرکت کنندگان بیشتری از این شهرستان باشیم. در خاتمه از مسئولان شهرستان قرچک که ما را در برگزاری این جشنوراه یاری رساندند، تقدیر می کنم.

حجت اسلام والمسلمین حجت الله اسماعیلی، امام جمعه قرچک نیز در بخشی دیگر از این مراسم بیان کرد: کتابخوانی هیچگاه از رونق نمی افتد به شرطی که فرهنگ کتابخوانی محفوظ ماند. حتی در شرایط امروز که فضای مجازی رشد کرده باز هم لذت کتابخوانی قابل قیاس با مطالعه در فضای مجازی نیست.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند «کتاب خوب یکی از ابزارهای اعتلای بشری است» به همین دلیل هر اندازه که توان داریم باید در ترویج فرهنگ کتابخوانی بکوشیم. به مادران تاکید می کنم که مروج کتابخوا نی در میان فرزندان خود باشند به ویژه کتاب هایی که ارزش خواندن داشته باشد. در این میان کتاب های مربوط به اهل بیت (ع) بهترین انتخاب است.

اسماعیلی در پایان از مدیران فعال در عرصه ترویج کتابخوانی به ویژه آمنه بیات، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان قرچک تقدیر کرد .

در پایان این مراسم از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان قرچک تقدیر شد؛ اسامی برگزیدگان به این شرح است:

حنانه دوستی و مهزیار توکلی در بخش پویش کتابخوان در گروه سنی کودک؛

محمد حسین روستایی، حامد دنیاگرد، امیر حسین بهاری، فاطمه کرمی شیخی در بخش مکتوب در گروه سنی نوجوان؛

سحر کرمی شیخی آبادی،عباس بیات، مهین کاشکی، اسماعیل عابدینی، احمد عبداله یان، رضیه گودرزی، در بخش مکتوب در گروه سنی بزرگسال؛

زهرا دوگری در بخش معرفی متنی کتاب؛

سارینا عبدالوند، سوگند پورمحمد، در بخش نقاشی در گروه سنی کودک.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: