کد خبر: 38234
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 دی 1397 - 13:25

داخلی

»

اخبار کتاب

 مهدی حجوانی در هجدهمین برنامه «عصر كتاب» تجلیل می‌شود

منبع : روابط عمومی موسسه خانه كتاب
 هجدهمین برنامه «عصر کتاب» به مناسبت بزرگداشت مهدی حجوانی سه شنبه، ۲۵ دی ماه از سوی موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.
 مهدی حجوانی در هجدهمین برنامه «عصر كتاب» تجلیل می‌شود

به گزارش لیزنا، در هجدهمین برنامه «عصر كتاب» از مهدی حجوانی به پاس سال ها تلاش در تحقیق، نگارش و ترجمه به ویژه در دنیای كودك و نوجوان در سرای كتاب موسسه خانه كتاب تجلیل می شود.

در این برنامه احمد مسجدجامعی، نیكنام حسینی‌پور، هوشنگ مرادی كرمانی، فرهاد حسن زاد، فریدون عموزاده خلیلی، نوش‌آفرین انصاری، علی‌اصغر سیدآبادی، رضا هاشمی‌نژاد و  كیانوش غریب‌پور حضور خواهند داشت.

 مهدی حجوانی نویسنده و پژوهشگر معاصر ایرانی متولد ۱۳۳۹ در تهران دارای دكترای هنر از دانشگاه تربیت مدرس و از نویسندگان دانشنامه زبان و ادب فارسی است. شهرت او به خاطر نوشتن كتاب‌ برای كودكان و نوجوانان و فعالیت‌هایی است كه در زمینه نقد ادبیات كودك و نوجوان انجام داده است.

 سردبیری فصلنامه پژوهش‌نامه ادبیات كودكان و نوجوانان حوزه هنری، سردبیری كتاب ماه كودك و نوجوان و ریاست هیئت مدیره انجمن كودكان و نوجوانان از جمله مسئولیت‌های این نویسنده بوده است. پوتین‌های گشاد، با گل كویر، قصه چیست، مایه داستان، الف دال میم و احمد آقا از  جمله آثار این نویسنده است.

سلسله برنامه‌های عصر كتاب از سوی موسسه خانه كتاب با هدف گرامیداشت پیشكسوتانی كه سال‌ها در عرصه كتاب و پژوهش تلاش كرده‌اند، برگزار می‌شود. این موسسه پیش‌تر در ۱۷ برنامه «عصر كتاب» از جمال میرصادقی، زهره زرشناس، آذرتاش آذرنوش، ضیاء موحد، سیداحمد وكیلیان، زنده یاد اسمعیل دمیرچی، محمدعلی مهدوی امیری، زنده یاد غلامحسین صدری افشار، عبدالله كوثری، الریش مارزلف، نوش‌آفرین انصاری، منصوره اتحادیه، حجت الاسلام والمسلمین علی صدرایی خویی، جواد صفی‌نژاد و ولی‌الله محرابی تجلیل كرده است.

بر اساس این گزارش، در نخستین برنامه عصر كتاب استانی، اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی و علیرحم شایان، مفاخر فرهنگ و ادب چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.

هجدهمین برنامه عصر كتاب ویژه بزرگداشت مهدی حجوانی، سه شنبه(۲۵ دی ماه) ساعت ۱۶ در سرای كتاب موسسه خانه كتاب واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و برادران مظفر جنوبی، پلاك ۱۰۸۰، طبقه منهای ۲ برگزار می‌شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: