کد خبر: 39326
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 فروردين 1398 - 09:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارگاه های آموزش مهارت زندگی در ۶ کتابخانه بهارستان تهران برگزار می‌شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
 مجموعه کارگاه‌های آموزشی «زندگی بازی» با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی ویژه نوجوانان، در ۶ باب از کتابخانه عمومی شهرستان بهارستان در حال برگزاری است و تا تیرماه ۹۸ نیز ادامه دارد.
کارگاه های آموزش مهارت زندگی در ۶ کتابخانه بهارستان تهران برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، به منظور اجرای مصوبات شورای معاونین نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهرستان بهارستان، مجموعه کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه نوجوانان با عنوان «زندگی بازی» با تدریس گروه مشاوران و مدرسان روان‌شناسی به سرپرستی سعید بی‌نیاز، با تکنیک مهارت قصه و بازی و تمرین و بر اساس کتاب «مهارت های زندگی برای دانش آموزان» از اوایل اسفند ماه در ۶ باب از کتابخانه عمومی شهرستان در حال برگزاری است.

این کارگاه های آموزشی ویژه گروه سنی «۱۰، ۱۱ و ۱۲» سال است که تاکنون چهار جلسه آن با موضوعاتی چون خودآگاهی (مهارت شناخت خود شامل توانایی ها، ضعف ها و علایق)، همدلی(توانایی درک احساسات دیگران و نگاه به جهان از زاویه دید دیگران)، کار گروهی(آموختن نقش همفکری و تقسیم کار در گروه)، جرات مندی و یا نه گفتن(بیان درخواست و پاسخگویی با احترام و قاطعیت) ویژه دختران و پسران نوجوان در کتابخانه‌های عمومی شهید پورغلامی، شهید چمران، شهید ثانی، پروین اعتصامی، خاتم الانبیا و شهید باهنر  شهرستان بهارستان برگزار شده است.

گفتنی است، برگزاری سلسله کارگاه های مهارت های زندگی (زندگی بازی) تا اوایل تیرماه ۹۸ در کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان ادامه خواهد یافت.

همچنین پیش از آغاز کارگاه‌های آموزشی «زندگی بازی»، جلسه توجیهی گروه استادان روان شناسی (به عنوان مجریان طرح) با والدین اعضای نوجوان به مدت ۲ ساعت برگزار شد که طی آن مطالبی با محوریت مهارت‌های ۱۰ گانه زندگی، به والدین ارائه شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: