کد خبر: 24428
تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 خرداد 1395 - 09:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

استرالیا به رهبری جهانی در آموزش، تربیت و پژوهش مبدل می‌شود

منبع : لیزنا
دولت استرالیا طرحی ده ساله را برای توسعه بخش آموزش بین المللی منتشر کرده است. هدف این طرح آن است که استرالیا به رهبری جهانی در آموزش، تربیت و پژوهش مبدل شود. این طرح به شدت به توسعه آموزش فرا ملی از طریق دوره های آنلاین تاکید می کند.
استرالیا به رهبری جهانی در آموزش، تربیت و پژوهش مبدل می‌شود

 دکتر جعفر مهراد، رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز و بنیانگزار ISC با اعلام این خبر به لیزنا گفت: ذیل این طرح دولت استرالیا سه راهبرد را مورد توجه قرار داده است: راهبرد ملی برای آموزش بین الملل ۲۰۲۵، راهبرد جهانی اشتغال فارغ التحصیلان و نقشه راه توسعه بازار. (آموزش بین الملل ۲۰۲۵).


وی افزود: در راهبرد ملی آموزش بین الملل ۲۰۲۵ آمده است که استرالیا سومین مقصد معتبر برای دانشجویان بین الملل است و این کشور تلاش خواهد کرد تا راه های جدیدی را برای ارتقاء و بهبود خدمات پشتیبانی، خوابگاه های مناسب و مقرون به صرفه و حمل و نقل عمومی پیاده سازی و به ایجاد فرصت های شغلی کمک کند. دانشجویان بین الملل در حالی که تحصیل می کنند می توانند با پایان یافتن تحصیلات دانشگاهی درخواست ویزای کار کنند.
برای اجرایی کردن این راهبرد، دولت تاسیس شورای جدیدی را برای آموزش بین الملل اعلام کرده است. دولت برای تحقق برنامه های این راهبرد طی سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مبلغی برابر با ۱۲ میلیون دلار( ۸/۸ میلیون دلار آمریکا) هزینه خواهد کرد.


استاد دانشگاه شیراز ادامه داد: هدف این راهبرد آن است که استرالیا در تامین خدمات آموزشی برای دانشجویان بین المللی پیشگام باشد و رهبری آن را در دست گیرد. هم اکنون استرالیا در آموزش و پژوهش کیفی از اعتبار لازم برخوردار است و می خواهد پتانسیل های موجود را به قوه در آورد.

 
مهراد گفت: طبق این راهبرد دولت می کوشد بر اساس آموزش و پژوهش موجود برای این دانشجویان خدمات و برنامه های بسیار با کیفیت و نوآور ارائه دهد که انتظارات آن ها را برآورده ساخته و حتی از انتظاراتی که دارند قدم فراتر نهد. در این حالت است که دانشگاه های استرالیا بر رقابت های خود افزوده و سهم خود  از بازار بین الملل را در جذب دانشجویان بین الملل بیشتر خواهند کرد.
نقشه راه توسعه بازار، دولت را مکلف کرده است تا بر افزایش سهم مورد انتظار در بازار جهانی تا سال ۲۰۲۵ میلادی سرمایه گذاری کند.
بر اساس نقشه راه دانشگاه ها قادر خواهند بود تا تعداد دانشجویان خود را از ۵۰۰۰۰۰ در حال حاضر به ۷۲۰۰۰۰ تا سال ۲۰۲۵ افزایش دهند. طبق نقشه راه حتی افزایش این تعداد به دو برابر یعنی ۹۹۰۰۰۰ تا سال ۲۰۲۵ میلادی امکان پذیر می باشد.


وی ادامه داد: با توجه به تغییرات جمعیتی، همراه با بازسازی قابل توجه در اقتصاد جهانی این احتمال وجود دارد که اندازه و تناسب بازار آموزش بین الملل به شدت افزایش یابد. همزمان، فناوری و آزاد سازی بازار فرصت هایی را بوجود می آورد تا دانشجویان در سال ۲۰۲۵ میلادی از آموزش های فرا ملی به صورت فزاینده استفاده کنند
طبق نقشه راه توسعه بازار، دانشجویان در مشاغلی که اختیار خواهند کرد به مراتب نسبت به گذشته پرتحرک و انعطاف پذیر خواهند بود. گسست دیجیتالی فعلی از بین می رود و صنایع بازطراحی می شوند . دانشگاه های استرالیا هم اکنون به این شکاف های مهارتی با مشارکت در کسب و کارها با استفاده از آموزش های کیفی جهت ساخت مسیرهای آموزشی خاص پاسخ می دهند.

رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز بیان کرد: همینطور در راهبرد جهانی اشتغال فارغ التحصیلان آمده است که بیش از ۵/۲ میلیون دانشجوی بین الملل در پنج دهه گذشته در دانشگاه های استرالیا تحصیل کرده اند و همراه با دانشجویانی که در سال های اخیر در خارج از کشور تحصیل می کنند جامعه جهانی فارغ التحصیلان استرالیا را تشکیل می دهند.
این فارغ التحصیلان پرنفوذترین رهبران و تغییرسازان حال و آینده اند. هدف این راهبرد مرتبط ساختن آنان به یکدیگر و استفاده کامل از توانش فارغ التحصیلان و تجلیل از موفقیت های آنان است. راهبرد ملی بر این نظر است که بیشترین رشد و درخواست برای آموزش بین الملل از سوی چین، هند، فیلیپین، تایلند، اندونزی، ویتنام، کره جنوبی، مالزی و هنگ کنگ خواهد بود. همکاری و مشارکت اساس این راهبرد است.


مهراد تاکید کرد: راهبردها فرصت های فراوانی برای توسعه بازار فراهم می آورند. راهبردها نقش اساسی در زنجیره آموزش، ترغیب دانشجویان برای پیشرفت از طریق نظام آموزشی استرالیا، انتقال از مدرسه به دانشگاه یا مراکز حرفه ای ایفا می کنند.

 

وی در پایان گفت: در استرالیا آموزش بین الملل تقریبا یک میلیارد دلار ( ۷۶۷ میلیون دلار آمریکا) به اقتصاد این کشور کمک می کند. دولت استرالیا ارزش واقعی این بخش را نزدیک به ۲۱ میلیارد دلار می داند
با روی کار آمدن دولت ائتلافی در سال ۲۰۱۴ میلادی به سرعت بر جذابیت استرالیا به عنوان مقصد دانشجویان بین الملل اقدام شد، هر چند که این عمل در خلال سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ با جدیت پیگیری شده است. توجه به سلامت و امنیت دانشجویان و ایجاد تسهیلات لازم برای اعطای ویزا از عوامل مهمی است که دولت استرالیا بدان توجه دارد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: