کد خبر: 40814
تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 بهمن 1398 - 15:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کوثر عنوان شد؛

کتابخانه ها؛ پایگاه فرهنگی برای کودکان در مناطق محروم شهرها و روستاها

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه های عمومی با گستره وسیع در نقاط مختلف استان، به عنوان مهمترین پایگاه فرهنگی برای کودکان در مناطق حاشیه ای شهر ها و مناطق روستایی هستند.
کتابخانه ها؛ پایگاه فرهنگی برای کودکان در مناطق محروم شهرها و روستاها

به گزارش لیزنا، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کوثر با حضور وحیدکنعانی، فرماندار؛ پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل؛ هاشم صادقی، رئیس اداره آموزش و پرورش؛ عباس مداحی، سرپرست شهرداری؛ حمدالله گلستانی، رئیس شورا و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان در محل فرمانداری کوثر برگزار شد.

فرماندار کوثر در این جلسه با بیان اینکه توسعه فرهنگ جامعه با کتابخوانی میسر می شود اظهار داشت: توسعه فرهنگی بستر ساز توسعه همه جانبه جامعه می شود و یکی از موئلفه های مهم توسعه فرهنگی ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه است.

وحید کنعانی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع در کتابخانه های عمومی این شهرستان افزود: حضور فراگیر اقشار مختلف در برنامه های فرهنگی و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی این شهرستان نشان دهنده ظرفیت بالای این مراکز در حوزه های فرهنگی است .

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداران شهرستان ضمن حمایت مادی و معنوی از کتابخانه های عمومی در تداوم این حرکت فرهنگی مشارکت کنند.

در ادامه این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز طی سخنانی، برگزاری منظم جلسات انجمن شهرستان با حضور فرماندار و اعضای انجمن، تدوین و تصویب برنامه های کاربردی در حوزه فرهنگی و حمایت نهاد های مختلف از برنامه های کتابخانه های عمومی را جزو شاخص هایی عنوان کرد که موجب شده انجمن این شهرستان به عنوان انجمن برتر استان در سال 1398 از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور انتخاب شود.

وی با اشاره به توسعه مراکز کتابخانه ای در بخش ها و بعضی از روستا ها در سطح استان  و ارائه خدمات فرهنگی و کتابخانه ای به اقشار مختلف را  نشان از پویایی این مراکز دانست و افزود: کتابخانه های عمومی به عنوان مامن فرهنگی علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه های با اجرای برنامه های مناسبتی در اعیاد مختلف ، مورد توجه قشر های مخلف مردمی است.

در ادامه این جلسه هریک از اعضای جلسه طی سخنانی ضمن ارائه نقطه نظرات خود در خصوص تداوم این روند پرشتاب در کتابخانه ها ی تاکید کردند.

گفتنی است در پایان جلسه مقرر گردید کتابخانه های عمومی برنامه های مناسبتی ایام الله دهه فجر و ویژه برنامه های سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و برنامه های کتابخوانی را با جدیت ادامه داده و در پایان سال از عوامل فعال این حوزه از جمله از مدیران  و دبیران فعال مدارس و دانش آموزان کتابخوان در جلسه شورای اداری شهرستان تجلیل شود.

 

 

                                                                                               

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: