کد خبر: 44018
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 تیر 1400 - 12:20

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

شماره جدید نشریه بین المللی IJISM منتشر شد

منبع : لیزنا
شماره دوم از دوره نوزدهم سال 2021 (جولای/ دسامبر) نشریه بین المللی IJISM  منتشر شد.
شماره جدید نشریه بین المللی IJISM منتشر شد

به گزارش لیزنا، دکتر محمدرضا قانع مدیر مسئول نشریه بین المللی     International Journal of Information science and Management (IJISM) با صاحب امتیازی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: شماره دوم از دوره نوزدهم سال 2021 (جولای/ دسامبر)  نشریه بین المللی IJISM  منتشر شد.

 نشریه IJISM  در سال در دو نوبت ژانویه و جولای منتشر می شود و دارای هیأت تحریه بین المللی از کشورهای ایران، سوئیس، بریتانیا، کانادا، استرالیا، پاکستان، کره جنوبی، پرتغال و اتریش است. نشریه IJISM به عنوان تنها نشریه علمی ـ پژوهشی و بین المللی حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی است که از سال 2003 منتشر و در پایگاه های اطلاعاتی تخصصی و نظام های استنادی معتبر داخلی و بین المللی از جمله اسکوپوس نمایه می شود.

قانع تأکید کرد: این نشریه پژوهش هایی را که با موضوعات مدیریت اطلاعات و دانش، پردازش داده و فناوری های اطلاعاتی و هوش مصنوعی با رویکرد فعالیت های علم اطلاعات و دانش شناسی و کتابخانه ای، پردازش زبان طبیعی، سواد اطلاعاتی، فلسفه علم اطلاعات و همچنین در حوزه ارتباطات با رویکرد رسانه های اجتماعی و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری و رتبه بندی دانشگاه ها انجام می شوند را منتشر می کند.

وی تأکید کرد که مقالات قبل از تصمیم گیری توسط اعضای هیئت تحریریه برای ارسال به داوری، از طریق سامانه های بین المللی جهت اطمینان از عدم سرقت علمی مشابهت یابی می شوند. مدیر مسئول نشریه IJISM اضافه کرد که مدت زمان داوری یک مقاله به طور متوسط 6 هفته است.

قانع بیان کرد:  در شماره اخیر تعداد 14 مقاله پژوهشی منتشر شده است که علاوه بر محققان داخلی از دانشگاه های مختلف، پژوهشگران از کشورهای پرتغال، جمهوری چک، مجارستان، ترکیه، هندوستان، پاکستان و نیجریه، در انتشار یافته های علمی خود با نشریه همکاری داشته اند.

در پایان وی اشاره کرد:  علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر و مشاهده آخرین شماره نشریه (Vol 19, No 2, 2021) و شماره های پیشین  می توانند به نشانی https://ijism.ricest.ac.ir   مراجعه کنند.