کد خبر: 45588
تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 ارديبهشت 1401 - 08:32

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

اهدا 110 هزار منبع مطالعاتی به کتابخانه آستان قدس رضوی در سال1400

منبع : لیزنا
طی سال 1400 بیش از 110 هزار منبع مطالعاتی به زبان های مختلف و با موضوعات متنوع، از سوی واقفان فرهنگی به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا شد.
اهدا 110 هزار منبع مطالعاتی به کتابخانه آستان قدس رضوی در سال1400

به گزارش لیزنا، عیسی اختری طوسی؛ رئیس اداره خدمات کتابداری سازمان کتابخانه‌‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، این منابع را که از سوی افراد حقیقی و حقوقی به کتابخانه اهدا شده است را  شامل کتاب، پایان نامه، نشریه و منابع سمعی بصری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: از مجموعه منابع اهدایی بیش از 37 هزار منبع در دفاتر کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی به ثبت رسیده است که منابع فارسی، عری، انگلیسی و منابع سمعی و بصری را شامل می شود.

اختری طوسی، موضوع اکثریت کتاب‌های اهدایی را مرتبط با حوزه علوم اسلامی و مابقی را  مرتبط با حوزه‌های ادبيات و تاريخ، علوم فني و كاربردي، كودك و نوجوان و سایر موضوعات برشمرد.

وی همچنین به ارسال بیش از 40 هزار نسخه از منابع اهدایی به کتابخانه سیار اشاره کرد و افزود: کتاب‌های مازاد نیاز کتابخانه‌های آستان قدس رضوی بنا به درخواست کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی سطح کشور، از طریق کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به این مجموعه‌ها اهدا خواهد شد.

اختری طوسی از دکتر محسن محور؛ مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی، خانواده مرحوم حاج علی دبستانی حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد؛ معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی و محمد ساجدی؛ رئیس کتابخانه، مرکز اسناد و مدارک علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به‌عنوان واقفین عمده کتاب در سالی که گذشت نام برد.