کد خبر: 46018
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 تیر 1401 - 03:35

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نمایشگاه کتاب «قربان تا غدیر» در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس در حال برگزاری است

منبع : لیزنا
کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، در راستای توجه به تبيين و ترويج امر امامت و ولایت به برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزار به صورت حضوری و مجازی اقدام کردند.
نمایشگاه کتاب «قربان تا غدیر» در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس در حال برگزاری است

به گزارش لیزنا، کتابخانه‌های آیت‌الله جلیلی کرمانشاه، وزيري یزد، فرهنگسراي امام رضا (ع) سرخس، آيت الله بروجردي در بروجرد، امام رضا(ع) بيرجند در شهرستان‌ها و کتابخانه‌های مجتمع فرهنگي امام خميني (ره)، كتابخانه حضرت معصومه (س) واقع در شهر رضويه، آیت الله شیخ مجتبی قزويني(ره)، مسجدالرضا واقع در احمدآباد در مشهد از جمله کتابخانه‌هایی هستند که نمایشگاه‌هایی با عناوینی همچون  عيد قربان در قربانگاه، عيد بندگي تا عيد ولايت، تبلور بندگي، ولايت علوي، فروغ غدیر، میقات تا میعاد برگزار کردند.

اسرار حج، در حريم كعبه، ناگفته‌هاي غدير، خطابه غدير، چهارده قرن باغدير ارمغان كعبه، صهباي حج، آداب سفر حج، جرعه‌اي از صهباي حج، پيام حج، ديارنور، نيايش حسين (ع)، خسي درميقات، باما به مكه مكرمه بياييد، طواف درباران، غدير صراط مستقيم، غديرشناسي، شكوه غدير، جرعه اي اززلال غدير، ده اشاره به پيام غدير، فروغ غدير، منتخب الغدير، اسرارغدير،كرانه‌هاي غدير،اثبات ولايت امام علي(ع) از جمله منابعی است که طی این نمایشگاه‌ها در معرض بازدید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

كتاب «عيد قربان در قربانگاه: گوشه‌اي از خاطرات حج تمتع ‎۹۳ در قربانگاه منا» یکی از آثار ارزشمند به نمایش درآمده است و بیان کنده گوشه‌اي از خاطرات حج تمتع رضا كريمي واقف در سال 1393 در قربانگاه منا است كه به صورت داستان‌وار بيان شده است.

«غـدير، اكمال دين» اثر حسين ابراهيمي نیز دیگر اثری که در یکی از این نمایشگاه ها در معرض بازدید عموم قرار داده شده، واقعه«غـديرخم» و امامت علي(ع) و تبلور آن در كلمات شخصيت‌هاي تاريخي و مذهبي را مورد بررسی قرار داده است.

گفتنی است کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی هم سو با سایر بخش‌های سازمان در راستای آشنایی مخاطبان با مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزار موضوعی را در دستور کار خود قرار داده است.