کد خبر: 25202
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 شهریور 1395 - 22:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

بحران در کتابخانه

استخدام پزشک و پلیس در کتابخانه های آمریکا

منبع : لیزنا
 بی خانمان ها و معتادین به تازگی بیشترین مراجعه کنندگان به کتابخانه های ایالات متحده هستند و این ترسی عظیم در دل مقامات دولتی این کشور به راه انداخته است.
استخدام پزشک و پلیس در کتابخانه های آمریکا

  به گزارش لیزنا، مقامات پلیس در ایالات متحده در چند سال اخیر بارها جنازه افراد را در سرویس های بهداشتی یا در پله های فرار ساختمان کتابخانه های عمومی در این کشورپیدا کرده اند که اکثر آنها در اثر استفاده بیش از حد از مواد مخدر دچار مسمومیت خونی و مرگ شده اند.

 

نکته ناراحت کننده خلوت بودن کتابخانه ها و وجود مکان هایی راحت برای استعمال مواد مخدر است که باعث می شود فرد معتاد راه نجاتی نداشته باشد و نتوان در مواقع ضروری او راپیدا کرد و به نجات زندگی اش پرداخت.

مخفی کردن انواع مخدرها در کتابخانه، باعث شده تا پلیس آمریکا به طور دائم در کتابخانه ها به گشت محسوس و نا محسوس بپردازد و سیستمی برای جلوگیری از مخفی کردن مواد مخدر تعبیه کند اما با این حال آمارها از مرگ و یا خودکشی معتادان در این مکان حکایت دارد.

انواع مخدرهای صنعتی از جمله هروئین و کوکائین به آسانی در دسترس افراد در این کشور قراردارد و جوانان اولین قربانیان سوء مصرف هستند.

 

اوضاع بحرانی درفرهنگی ترین مکان در ایالات متحده تا به جایی رسیده است که کتابدارها علاوه بر آموزش نحوه مراقبت ازکتاب ها و مدیریت مجموعه، آموزش چگونگی امداد رسانی سریع به معتادان را نیز می بینند.

بارها شده است که کتابدارها با مشاهده افراد مشکوک که چهره ای شبیه به معتادان را دارند بلافاصله به اورژانس زنگ زده اند و جان بیمار را نجات داده اند.

اکنون در کتابخانه های آمریکا گروه های مدد کاری و پلیس به شدت فعال هستند و از مراجعین به کتابخانه علت حضور آنها در این مکان را می پرسند و از دور آنها را تحت نظر دارند، حتی در برخی کتابخانه ها در بدو ورود افراد توسط پلیس، بازبینی بدنی می شوند تا با خود مواد مخدر یا نوشیدنی های الکلی حمل نکنند.

 

 بی خانمان ها و معتادین به تازگی بیشترین مراجعه کنندگان به کتابخانه های ایالات متحده هستند و این ترسی عظیم در دل مقامات دولتی این کشور به راه انداخته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: