کد خبر: 29989
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 مرداد 1396 - 08:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

هشتاد و سومین دوره کنفرانس جهانی ایفلا با سخنرانی رئیس ایفلا افتتاح شد

منبع : لیزنا
هشتاد و سومین دوره کنفرانس جهانی ایفلا با محوریت موضوعی «کتابخانه‌ها، انسجام، اجتماع» از 19-25 آگوست 2017 (۲۸ مرداد تا ۵ شهریور ۱۳۹۶) در شهر وروتسواف لهستان برگزار خواهد شد.
هشتاد و سومین دوره کنفرانس جهانی ایفلا با سخنرانی رئیس ایفلا افتتاح شد

به گزارش لیزنا، «دونا شیدر(Donna Scheeder)» رئیس ایفلا در سخنرانی­ اش ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان کنگره و تشکر از دست­اندرکاران برگزاری هشتاد و سومین کنگره ایفلا، گفت: موضوع این دوره از کنفرانس جهانی، به امیدها و رؤیاهای ما برای آینده اشاره می کند. انسجام در یک جامعه متحد، می تواند توانایی مداوم برای ایجاد تغییر در زندگی مردم و استفاده از دانش برای بهبود شرایط در جامعه را  تضمین نماید.

وی با اشاره به برنامه غنی کنفرانس افزود: این برنامه سرشار از فرصت­ هایی برای یادگیری شیوه ­ها و ابزارهای جدید مانند قصه گویی و قوم نگاری کتابخانه برای ارزیابی کاربر، بحث درباره مسائل انتقادی مانند نابرابری اطلاعاتی، به اشتراک گذاری تجربیات درباره چگونگی عملکرد کتابخانه ها در دستیابی به اهداف  توسعه پایدار سند 2030 و نگرش به آینده است.

«دونا شیدر» ادامه داد: کارمندان ایفلا، کمیته تخصصی، کمیته های دائمی و اجرایی کار ارزشمندی را برای تنظیم یک برنامه غنی انجام داده اند تا ایده هایی ارزشمند را دسترس پذیر کنند. اکنون زمان رونمایی از محصولات و فرصت های جدید است. ایفلا «نقشه کتابخانه دنیا» را راه اندازی کرده است. این نقشه نماینده ای از آمارهای کتابخانه ای  و یک ابزار قوی برای مقایسه ای جهانی از سنجش های مختلف عملکردهای کتابخانه است که توسط داده های سطح کشور ترسیم شده اند. از تمامی کسانی که در تهیه این ابزار سهیم بوده اند تشکر می کنم و با به اشتراک گذاری داده های بیشتر از کتابخانه های مختلف، این نقشه بزرگتر و کامل تر خواهد شد. شما می توانید از این نقشه جهانی در غرفه ایفلا بازدید کنید.

و در نهایت وی به اهداف سند 2030 اشاره کرد: در طول این هفته درباره تلاش های کتابخانه های دنیا برای دسترسی به اهداف توسعه پایدار سند 2030 خواهید شنید. این اهداف فرصت های مهمی را برای کتابخانه ها ارائه می کند که به ربط حضور آن ها برای رفع نیازهای جامعه اشاره دارد تا بودجه هایی را از دولت هایشان برای انجام این کار بدست آورند. جلسات مرتبط با این موضوع را که سرشار از داستان های کتابخانه های مختلف است را از دست ندهید. این کنگره براین اشاره می کند که ما چگونه با یکدیگر میتوانیم به اهدافمان دست یابیم. با غرور زیاد افتتاحیه هشتاد و سومین دوره کنفرانس جهانی ایفلا را اعلام می کنم.

 

مترجم: الهه حسینی

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: