کد خبر: 34810
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 خرداد 1397 - 14:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دیدار کتابداران زندان های تهران و گروه علم اطلاعات و دانش شناسی شهید بهشتی

منبع : لیزنا
جلسه مشترک بین کتابداران زندان های استان تهران و گروه علم اطلاعات و دانش شناسی شهید بهشتی روز یکشنبه، 6 خرداد ماه برگزار شد.
دیدار کتابداران زندان های تهران و گروه علم اطلاعات و دانش شناسی شهید بهشتی

به گزارش لیزنا، گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی از سال ۱۳۹۳ توجه خود را به بحث کتاب و کتابخانه در زندان معطوف کرده و قدم اول را با انجام پایان نامه ای تحت عنوان میزان آگاهی علم اطلاعات و دانش شناسی از وضعیت کتابخانه های زندان در ایران و دیدگاه صاحبنظران درباره آن توسط زهرا سکری و راهنمایی محسن حاجی زین العابدینی برداشته است.

از فعالیت های جانبی انجام این پژوهش می توان از برگزاری دو نشست مرتبط با موضوع در کتابخانه مرکزی این دانشگاه نام برد.

 در جلسه مشترک بین کتابداران زندان های استان تهران و گروه علم اطلاعات دانش شناسی شهید بهشتی که با حضور فعالان این حوزه و رئیس بخش فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران حضور داشتند، اولین سنگ بنای ارتباط گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی با سازمان زندان ها نهاده شد.

در ادامه این فعالیت ها روز یکشنبه، 6 خرداد ماه در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی جلسه ای مشترک بین این دوگروه برگزار شد.

در این جلسه فرهاد درودگر؛ رئیس بخش فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های استان تهران، علیرضا ذوالجلال؛ کتابدار مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ، الهه محمدی؛ کتابدار زندان زنان شهر ری و اسماعیل فیروزی؛ کتابدار کانون اصلاح و تربیت به عنوان نمایندگان کتابخانه های زندان و همچنین محسن حاجی زین العابدینی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، زهرا سکری؛ پژوهشگر، مریم انصاری؛ کارشناس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی  از گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی و امیررضا اصنافی؛ مدیرگروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی و   مهدی شقاقی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه حضور داشتند.

 این دو گروه به عنوان تیم پژوهشی مشترک و نماینده دو گروه، همکاری خود را به صورت رسمی  با یکدیگر آغاز کردند‌. گزارشی از وضعیت موجود هر کدام از کتابخانه های زندان های نامبرده و مسائل و مشکلات مربوط به آنها، محورها و زمینه های فعالیت مشترک نظری و عملی و همچنین برنامه ریزی برای شرکت در چهارمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات ایران از موضوعات مورد بحث در این جلسه بودند.

مقرر شد این جلسات مشترک به صورت ماهیانه تداوم داشته باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: