کد خبر: 35334
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 تیر 1397 - 09:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری جلسه هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران ـ شاخه فارس

منبع : لیزنا
سومین جلسه هیئت مدیره دوره پنجم انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس روز پنجشنبه 7 تیر ماه ۱۳۹۷ برگزار شد.
برگزاری جلسه هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران ـ شاخه فارس

به گزارش لیزنا، زهراشاه نظرنژادخالصی، مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن کتابداری شاخه فارس با اعلام این خبر افزود: در این جلسه که با حضور اعضای هیئت مدیره در کتابخانه رئیسی اردکانی شیرازبرگزار شد، ابتدا دکتر محمدرضا قانع رئیس هیئت مدیره بر پیگیری مصوبات و اجرایی شدن آنها تأکید نمود. سپس جلسه وارد دستور شد و در خصوص موارد زیر بحث و بررسی و اظهار نظر و در نهایت تصمیم گیری گردید.

1.با توجه به بررسی شرح وظایف کمیته های مختلف و نهایی شدن آنها به منظور قرار گرفتن در وب گاه انجمن شاخه فارس، شرح وظایف کمیته آموزش که توسط خانم پگاه تاجر مسئول این کمیته تهیه شده بود مورد بحث و بررسی قرارگرفت و حاضران در جلسه نظرات خود را اظهار نمودند و در نهایت پس از حذف و اضافات،  شرح وظایف کمیته آموزش مطابق با شرایط چهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان تدوین گردید.

2.کمیته انتشارات با مسئولیت دکتر حسن مقدس زاده فعالیت مجدد خبرنامه انجمن فارس تحت عنوان "نامه انجمن" در قالب الکترونیکی که چهار شماره چاپی آن قبلا منتشر شده بود، را اعلام نمود. بر این قرار اعضای شورای سیاستگذاری آن دکتر زهیر حیاتی (عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز)، دکتر ملیحه نیک کار (عضو هیأت علمی دانشکاه پیام نور شیراز)، خانم لیلا سود بخش (عضو هيأت علمي دانشگاه شیراز)، دکتر حمید علیزاده زوج (عضو هیأت علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری) ، دکتر مجید نبوی (عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز)، خانم پگاه تاجر (عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت)، دکتر حسن مقدس زاده (مدیر مسئول) و دکتر محمدرضا قانع (سردبیر) تعیین شدند.

3.پیشنهاد تعدادی از حرفه مندان گویندگی جهت برگزاری منظم روخوانی کتاب در راستای آموزش فنون و روش های موجود در قالب نشست با دیگر متخصصان و کارگاه های آموزشی مطرح و تصمیم گرفته شد در برنامه سال جاری انجمن پس از کارشناسی دقیق، گنجانده شود.

4.تصمیم گرفته شد دورهمی کتاب در مکان های مختلف فرهنگی به صورت ماهانه با حضور متخصصان موضوعی برگزار شود. در این دورهمی موضوعات مورد اشاره در کتاب های منتخب، با شرکت کنندگان به بحث گذاشته شود. 

5.نظر به اینکه در دوره چهارم انجمن، کتابخانه های تخصصی مورد توجه بوده است و در این راستا فعالیت هایی صورت گرفته، تصمیم گرفته شد کتابخانه های تخصصی و بررسی آنها از جمیع جهات بویژه استانداردسازی فرایندها و اهداف آغاز گردد و خانم ماندانا حیاتی مسئول کمیته کتابخانه های تخصصی انجمن شاخه فارس، موضوع را به جد پیگیری نماید و با فعالیت های جدید که در این رابطه در کمیته مربوطه در انجمن تهران شروع شده، همکاری شود. 

6.پیشنهاد شد که انجمن از طریق اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، در شهرستان های استان به منظور بررسی و شناسایی نیازهای فرهنگی جامعه با تأکید بر کودکان، نوجوانان و کتابداران نمایندگانی مشخص نماید و در جهت رفع نیازها و توانمندسازی افراد برنامه ریزی و اقدام گردد.

7.تصمیم گرفته شد برنامه بازدید هیئت مدیره انجمن از انواع کتابخانه ها به منظور توسعه تعامل و آشنایی با کتابداران و تبادل نظر عملیاتی شود.

8.با توجه به تقاضای اعضای انجمن مقرر شد در وب گاه انجمن گزینه ای برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات اعضاء در نظر گرفته شود.

9.پیشنهاد ارزیابی و رتبه بندی کتابخانه های عمومی استان و کتابخانه های تخصصی به طور جداگانه مطرح و مقرر شد کارگروه هایی در خصوص دو مورد متشکل از متخصصان مربوطه تشکیل و پژوهش های پیشنهادی عملیاتی شوند.

10.اعضای هیئت مدیره بر توجه بیشتر به کتابخانه های آموزشگاهی تأکید نمودند و پیشنهاد گردید در این خصوص ارتباط انجمن با اداره کل آموزش و پرورش استان فارس که در دوره چهارم پایه ریزی شده است، تقویت گردد و هدف توسعه استاندارد این کتابخانه ها تا اندازه ای محقق شود.  

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: