کد خبر: 37763
تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 آذر 1397 - 13:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

هشتمین جلسه هیئت مدیره دوره پنجم انجمن کتابداری ـ شاخه فارس برگزار شد

منبع : روابط عمومی انجمن کتابداری - شاخه فرس
هشتمین جلسه هیئت مدیره دوره پنجم انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس روز پنجشنبه اول آذرماه 1397 در محل دبیرخانه انجمن با شرکت اعضای هیئت مدیره برگزار شد.
هشتمین جلسه هیئت مدیره دوره پنجم انجمن کتابداری ـ شاخه فارس برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، در این جلسه ابتدا گزارشی از فعالیت های انجام شده در هفته کتاب توسط دبیر انجمن ارائه شد و سپس برنامه ریزی کارگاه آموزشی «کاربرد روانشناسی رنگ در شاداب سازی کتابخانه»با تدریس دکتر محبوبه البرزی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز که روز چهارشنبه 21 آذرماه در «سالن کتابدار»اداره کل کتابخانه های عمومی فارس برگزار می شود، بازنگری شد.

همچنین برنامه های نهمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی منطقه جنوب کشور با عنوان «باز تعریف نقش کتابخانه ها در جامعه معاصر» به مناسبت هفته پژوهش که روز پنجشنبه 22 آذر ماه از ساعت 8 الی 12 ظهر در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می گردد، مورد بررسی قرار گرفت.

 در ادامه درباره سومین نشست تخصصی انجمن کتابداری شاخه فارس با عنوان «دسترسی آزاد و ارتباط علمی»:که در روز پنجشنبه مورخ 29 آذر ماه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار می شود، برنامه ریزی شد.   

پس از پایان جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن از کتابخانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی که در طبقه منفی 1 مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی فارس واقع شده، بازدید کردند.

این کتابخانه که توسط دو کارشناس اداره می شود، خدمات خود را به افراد دارای مدرک دانشگاهی و بالای دیپلم ارائه می دهد. مجموعه این کتابخانه شامل 64700 جلد کتاب ارزشمند. از جمله دارای آمارنامه ها و کتاب های مرجع مناسب برای استفاده پژوهشگران در حوزه های اقتصاد، آمار و جامعه شناسی است. سیستم نرم افزاری این کتابخانه تحت وب است که کاربران می توانند با مراجعه به وب سایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس و بخش کتابخانه، منابع موجود را مورد جستجو قرار دهند.   

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: