کد خبر: 37965
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 دی 1397 - 17:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

به مناسبت هفته پژوهش در قم برگزار شد

همایش «تاملاتی در باب آینده نظام های اطلاعاتی»

منبع : روابط عمومی انجمن علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم
به مناسبت هفته پژوهش، انجمن علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم روز دوشنبه، 4 دی ماه همایشی با عنوان «تاملاتی در باب آینده نظام‌های اطلاعاتی» برگزار کرد.
همایش «تاملاتی در باب آینده نظام های اطلاعاتی»

به گزارش لیزنا، همایش «تاملاتی در باب آینده نظام‌های اطلاعاتی»  با حضور داریوش علیمحمدی، عضو هیئت علمی و مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی  و با تلاش انجمن علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای جلسه رضا کریمی، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه قم ضمن خوش آمدگویی به علیمحمدی، درمورد محوریت سخنرانی وی صحبت کرد و از گروه انجمن علم اطلاعات و دانش‌شناسی  تشکر و قدرانی نمود.

در بخش دوم مراسم، داریوش علیمحمدی در ابتدا به توضیح  چهار مفهوم ساختار شکنی، نسبیت، تکثرگرایی و رفتار دموکراتیک پرداخت. در قسمت دوم توضیح داد که هوش مصنوعی و مهندسی ژنتیک چیست و امروزه چقدر در زندگی ما نقش دارد. 

عضو هیئت علمی و مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی   تاکید کرد که تحولات فکری و فلسفی دید ما را باز کرده و پذیرفته ایم که همه ما داری حق برابری هستیم. تحولات هوش مصنوعی زیرساخت فناورانه برای رویکرد را فراهم کرده و مهندسی ژنتیک، انسان ها را آماده پذیرش وضعیت جدید میکند.

او در پایان سخنرانی خود به پرسش‌های شرکت کنندگان پاسخ داد.

در انتهای مراسم از داریوش علیمحمدی به دلیل شرکت در این مراسم و از سکینه فلسفین، دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران به دلیل زحمات و تلاش‌هایش برای حضور دانشجویان در چهارمین کنگره متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی تجلیل و قدردانی شد.

 

 فاطمه فیاضی (دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم)

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: