کد خبر: 39884
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 تیر 1398 - 15:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

فراخوان ارسال تقاضانامه برای پیوستن به شبکۀ شهرهای خلاق یونسکو 

منبع : لیزنا
تا سی اُم ژوئن 2019 (9 تیر) شهرهای سرتاسر دنیا می توانند تقاضانامه های خودشان را برای پیوستن به شبکۀ شهرهای خلاق یونسکو ارسال کنند.
فراخوان ارسال تقاضانامه برای پیوستن به شبکۀ شهرهای خلاق یونسکو 

 به گزارش لیزنا، شبکۀ شهرهای خلاق یونسکو[1] سال 2004 راه اندازی شد. این شبکه از مشارکت بین المللی تعدادی از شهرهای جهان ایجاد می شود. شهرهایی که در امر فرهنگ و خلاقیت به عنوان شتاب دهندۀ توسعۀ پایدار سرمایه گذاری می کنند. امروزه این شبکه 180 شهر را از 72 کشور دنیا به هم متصل می کند.

شهرهای خلاق یونسکو یک مأموریت مشترک دارد: اهمیت دادن به خلاقیت و صنایع فرهنگی در استراتژی های توسعه ای خود به این منظور که شهرها را جهانی، ایمن، انعطاف پذیر و پایدار سازد.

شبکۀ شهرهای خلاق مشارکت واقعی را برای دستیابی به اهداف سند توسعۀ پایدار ملل متحد 2030 [2] فراهم می آورد، به گونه ای که مشارکت میان تمام ذینفعان شامل زنان، جوانان و گروه های آسیب پذیر  را ترویج می دهند.

زمان اعلام نام شهرهای خلاق جدید که برای سال 2019 انتخاب می شوند، پیش از پایان سال خواهد بود. اگر شهرتان تمایل دارد تا  به این شبکۀ در حال رشد بپیوندد، این 3 سند اصلی را مطالعه کنید تا پی ببرید به اینکه:  1) منظور از شهر خلاق یونسکو شدن چیست؟ و 2) برای دستیابی به این هدف، به چه چیزی نیاز دارید؟  

اسناد اصلی:

·         بیانیۀ مأموریت شبکۀ شهرهای خلاق یونسکو

·         راهنمای تقاضانامۀ 2019

·       فرم تقاضانامۀ 2019

 
برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: