کد خبر: 40480
تاریخ انتشار: شنبه, 09 آذر 1398 - 16:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

انجمن کتابداری شاخه فارس و انتشارات علمی فرهنگی در حوزه ادبیات کودک همکاری می‌کنند

منبع : لیزنا
کارگاه های آموزشی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در دو قسمت رمان کودک و نوجوان و داستان تصویری در شیراز با همت  انجمن کتابداری شاخه فارس و انتشارات علمی فرهنگی در حال برگزاری است.
انجمن کتابداری شاخه فارس و انتشارات علمی فرهنگی در حوزه ادبیات کودک همکاری می‌کنند

 به گزارش لیزنا، زهرا شاه نظرنژاد عضو هیات مدیره و مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن کتابداری فارس با اعلام این خبر افزود: ادبیات کودک و نوجوان، گونه ای از ادبیات است که سن مخاطبان آن در اصل داستان و تصویرگری آن از اهمیت برخوردار است. کودکان و نوجوانان به سبب ظرفیت های شناختی و ویژگی های رشدی خود نیازمند متن هایی هستند که پاسخگوی دوره رشد آن ها باشد. این گونه آثار معمولا به مسائل پیرامون کودک و نوجوان می پردازند و مخاطبین خود را با طرح موضع به تفکر انتقادی و شناسایی راه حل های موجود هدایت می کنند. یک رمان خوب کودک و نوجوان همراه با تصویرگری مناسب بر شکل گیری شخصیت و ناهنجارگریزی های اجتماعی تأثیر مستقیم دارد. در این گونه ادبی تصویر سازی کتاب کودک و نوجوان نیز جایگاه خاص خود را داردکسانی که در این زمینه اهلیت دارند با سوالاتی مانند تصویرسازی کتاب کودک به چه شکل باید انجام شود؟ چرا در هنگام مصور کردن کتاب‌های کودکان مخاطبین کتاب دارای اهمیت هستند؟ تصاویر تا چه حد به درک بهتر داستان کمک می کنند؟ ویژگی های تصویرگر کتاب کودک چیست؟ روند منطقی داستان و تصویرگری‌ها تا چه اندازه اهمیت دارند؟ آیا تصویر سازی همان نقاشی است؟ تکنیک های لازم جهت تصویر سازی کدامند؟ روبرو هستند.

با توجه به اهمیت گونه ادبیات کودکان و نوجوانان، انجمن کتابداری شاخه فارس و انتشارات علمی فرهنگی در یک همکاری مشترک نسبت به برگزاری این نوع کارگاه ها اقدام کردند. در کارگاه های رمان کودک و نوجوان و داستان تصویری مسائل مطروحه مورد توجه قرار می گیرند.

آکادمی پرنده آبی, وابسته به انتشارات علمی فرهنگی چند سالی است که برای آموزش و پرورش نویسندگان مستعد فعالیت های مختلفی انجام داده و تجربیات موفقی نیز در حوزه برگزاری کارگاه و چاپ آثار دانشجویان داشته است. بعد از گذشت چندترمِ موفق در حوزه تولید کتاب تصویری و رمان کودک و نوجوان، تصمیم به تمرکز زدایی از تهران و اشاعه آن در استان های مختلف کشور داشته است. لذا از بین دانش آموختگان موفق کارگاه های خود، خانم ها راضیه احمدی و دکتر سمیه آورند را جهت برگزاری این کارگاه ها در شیراز به انجمن کتابداری ایران شاخه فارس معرفی کرده است.

انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه فارس پذیرای همکاری با این انتشارات شد و با تلاش های انجام گرفته کارگاه ها در دو قسمت رمان کودک و نوجوان و داستان تصویری از روزهای یکشنبه و پنج شنبه 3 و 7 آبان آغاز شده در مکان کتابخانه عمومی رئیسی شیراز در حال برگزاری است. نکته ی قابل توجه حضور نویسندگان و تصویرگران به صورت همزمان در کارگاه داستان تصویری است که با هدف ارتقای کیفیت این نوع کتاب ها برگزار   می گردد.

شایان ذکر است بعد از اتمام دوره دو ماهه  آثار موفق به انتشارات معرفی و پس از بررسی های کارشناسی و احراز شرایط لازم چاپ خواهند شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: