کد خبر: 42314
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 شهریور 1399 - 08:12

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

اهدای 6 هزار جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس به کتابخانه مرکزی یزد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، از اهدای قریب به 6 هزار جلد کتاب دفاع مقدس از سوی این بنیاد به کتابخانه مرکزی یزد، قدردانی کرد.
اهدای 6 هزار جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس به کتابخانه مرکزی یزد

به گزارش لیزنا، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به مناسبت هفته دفاع مقدس با سرهنگ منصور زارع، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد برگزار شد، حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های استان یزد؛ محسن رفیعی‌، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان یزد؛ احسان عابدی، رئیس اداره ترویج کتابخوانی اداره کل؛ امیر زکی‌پور، رئیس اداره همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی و جمعی از کارشناسان دو نهاد حضور داشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان یزد در این دیدار با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان داشت: کتابخانه‌های عمومی استان امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی را برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس تدارک دیده است که البته به دلیل شیوع کرونا، این برنامه‌ها عمدتاً در فضای مجازی اجرا می‌شود.

دوست فاطمی‌ها با اشاره به تجهیز تمامی کتابخانه‌های استان به بخش کتب دفاع مقدس تصریح کرد: اعضای کتابخانه استقبال مطلوبی از کتاب‌های دفاع مقدس دارند و کتاب‌های این بخش از منابع پرمخاطب کتابخانه‌ها محسوب می‌شود.

سرهنگ منصور زارع، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس یزد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم این نهاد، ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است، افزود: یکی از رسالت‌های بنیاد، «نشر ارزش‌های دفاع مقدس» است که از مصادیق بارز این امر، تولید محتوای فاخر و جذاب در قالب کتاب و توزیع درست و اصولی آنها است.

وی ادامه داد: استان یزد یکی از استان‌های پیشرو در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس بوده است و در سال گذشته نیز یکی از آثار نویسندگان ما در این بخش، حائز رتبه نخست کشور شد.

زارع با بیان اینکه همکاری و تعامل دو دستگاه می‌تواند به ترویج کتابخوانی در جامعه کمک کند، اظهار داشت: در این راستا، بنیاد حفظ آثار آمادگی دارد بخشی از منشورات سالانه خود را برای استفاده حداکثری مردم به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همچنین از آمادگی این اداره کل برای همکاری در تمامی برنامه‌های کتاب‌محور اداره کل کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

در پایان این دیدار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اهدای لوح سپاس، از مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به دلیل اهدای قریب به 6 هزار جلد از کتاب‌های دفاع مقدس به کتابخانه مرکزی یزد تقدیر کرد.